2009-09-17, 23:47
Medlem
djues avatar
Som folk redan nämnt, men

Chilinötter och Tacochips. Något med dem som gör att de känns mindre onyttigt vilket leder till att man lätt sänker det på en vardag utan skuldkänslor
Citera
2009-09-19, 11:03
Medlem
Hmm.. något gott.

Arraksbollar eller någon choklad. Ingen sliskig läsk dock. Blir för sött då.
Citera
2009-09-19, 11:43
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
I bland får jag för mig att "gå och köpa nåt gott". Problemet är att jag har så fruktansvärt dålig fantasi. Antingen köper jag en godispåse, eller så förgyller jag kvällen, i stil med några hårdmackor med kaviar och ost.

Frågan är vad ni brukar köpa för godsaker, som går lite utanför den vanliga frukost-lunch-middagsrutinen?

Förresten köpte jag ett paket Oreos igår (Det var ju lördag..). En stor besvikelse. Jag trodde det skulle vara mint-fyllning.. men dom var ju i princip som Ballerinakex, bara i en dyrare och snyggare förpackning.

Ballerinakex?! Knappast. Oreo-kexen är ju de godaste chokladkexen jag ätit! Spröda på ett helt fantastiskt sätt, och smakar riktigt choklad. I efterhand har jag fått reda på att de använder chokladlikör.
Citera
2009-09-19, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ballerinakex?! Knappast. Oreo-kexen är ju de godaste chokladkexen jag ätit! Spröda på ett helt fantastiskt sätt, och smakar riktigt choklad. I efterhand har jag fått reda på att de använder chokladlikör.

chokladlikör.. Det tror jag inte ett dugg på!

Och "spröda på ett helt fantastiskt sätt"

Kan du inte överdriva lite mera?
Senast redigerad av Paraflex 2009-09-19 kl. 12:30.
Citera
2009-09-19, 12:37
Medlem
Min lista på godis (:

choklad
Nötter
chips
kazakhstansk fetaost

men jag och min pojkvän brukar även baka en massa tex kladdkaka med en massa roliga igridenser, även wienerbröd.

För nån dag sedan gjorde jag även kantarellpaj (: riktigt gott ^^
Citera
2009-09-19, 12:46
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
chokladlikör.. Det tror jag inte ett dugg på!

Och "spröda på ett helt fantastiskt sätt"

Kan du inte överdriva lite mera?

Jag är fullständigt lyrisk över Oreo! De smakar mer och har bättre konsistens än något annan motsvarande kaka.

Läs på Wiki om Oreo så kan du med källhänvisningar läsa om likören.
Citera
2009-09-19, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Devile
Min lista på godis (:

choklad
Nötter
chips
kazakhstansk fetaost

men jag och min pojkvän brukar även baka en massa tex kladdkaka med en massa roliga igridenser, även wienerbröd.

För nån dag sedan gjorde jag även kantarellpaj (: riktigt gott ^^

kazakhstansk fetaost?

Det borde du utveckla Men du indikerade att du ochså var kvinna och dessa gillar ju nötter och chips, framför smågodis som vi män föredrar. Jag har inget emot det förvisso, det är bara ett faktum!
Senast redigerad av Paraflex 2009-09-19 kl. 12:51.
Citera
2009-09-19, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag är fullständigt lyrisk över Oreo! De smakar mer och har bättre konsistens än något annan motsvarande kaka.

Läs på Wiki om Oreo så kan du med källhänvisningar läsa om likören.

Jaja.. vi bör väl inte göra nåt stort av dina böjelser av oreos! Dom är ju inte helt fel!
Citera
2009-09-19, 13:14
Medlem
Trolldockans avatar
Det är alltid något salt. Cocktailkapris ligger nog överst på "köpa-något-gott-listan". Lite goda oliver. Någon stark krämig ost. Mmmm...
Citera
2009-09-19, 15:01
Medlem
Citat:
kazakhstansk fetaost?

Det borde du utveckla Men du indikerade att du ochså var kvinna och dessa gillar ju nötter och chips, framför smågodis som vi män föredrar. Jag har inget emot det förvisso, det är bara ett faktum!

Mamma brukar köpa en stor cylinder med kazakhstansk fetaost för 40 kronor på prisma i skärholmen. Det känns som att det är mer än ett kilo. Mycket värd att prova, när jag bjöd min pojkvän och mina kompisar älskade dom det (:
(Jag och min pojkvän kanske åker dit idag och köper med en massa gott idag, isåfall kan jag ta lite bilder på hur osten ser ut.)

Jag har också märkt att tjejer föredrar nötter och chips! Ogillar faktiskt sånt därnt lösgodis :P Starka och salta saker ska det vara(utom lakrits).
Citera
2009-09-19, 15:12
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Frukt!

Mangostan, Cherimoya, Litchie, Pithaya, Rambutan eller varför inte en gammal hederlig Mango?

Det finns otroligt mycket spännande frukt att sätta tänderna i. Gott, nyttigt och som bonus stillar det sötsuget.
Frukt =/= godis.

Jag rekommenderar att du köper några hekto tigerräkor och steker dem som hastigast i en panna med het olja och lite chili och vitlök. Kläm över lite lime, salta och njut.
Citera
2009-09-19, 16:17
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Jag brukar fantiser om att typ ringa till DHL och be dem hämta upp något på nåt flådigt fik och köra hem det till mig. Lite fika för ~1000 kr

Så jobbar inte riktigt DHL, men jag förstår vad du menar.

Edit: för att vara ontopic så skulle jag nog köpt ett paket dyrt och gott vaniljglass, laddat upp med grädde och massor marräng.
Senast redigerad av Whitelies 2009-09-19 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in