2009-09-06, 22:25
Medlem
200g choklad 2L cola och kvällen är räddad.
Citera
2009-09-06, 22:26
Medlem
Ankishs avatar
Ifall jag är hungrig men inte orkar laga något är det enbart färdiggrilladkyckling som finns på nästan alla ica butiker som gäller.

40kr för en kyckling som äts med lite potatisallad eller liknande och sköljs ned med lite cola.
Citera
2009-09-06, 23:04
Medlem
MajorMongos avatar
Ölkorv eller naturchips blir det här. Så jädra gott. Kött som snacks är underskattat för övrigt.
Citera
2009-09-07, 21:45
Medlem
jag brukar köpa en burk oliver och smaska i mig, gott gott.
även morots-stavar är gott att knapra på
Citera
2009-09-07, 22:03
Medlem
Stitch81s avatar
En strut Blåbärstryffel från Åre chokladfabrik går inte av för hackor...
Citera
2009-09-07, 22:18
Medlem
Wienerbröd, de med vaniljkräm i mitten.
Citera
2009-09-07, 22:26
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
I bland får jag för mig att "gå och köpa nåt gott". Problemet är att jag har så fruktansvärt dålig fantasi. Antingen köper jag en godispåse, eller så förgyller jag kvällen, i stil med några hårdmackor med kaviar och ost.

Frågan är vad ni brukar köpa för godsaker, som går lite utanför den vanliga frukost-lunch-middagsrutinen?

Förresten köpte jag ett paket Oreos igår (Det var ju lördag..). En stor besvikelse. Jag trodde det skulle vara mint-fyllning.. men dom var ju i princip som Ballerinakex, bara i en dyrare och snyggare förpackning.
Dude Oreos är skit gott att göra milkshake på Recept följer
6 kakor
Halv liter glass
Skvätt RÖD mjölk

Den är himmelsk!
Citera
2009-09-07, 23:54
Medlem
htdgs avatar
Frukt!

Mangostan, Cherimoya, Litchie, Pithaya, Rambutan eller varför inte en gammal hederlig Mango?

Det finns otroligt mycket spännande frukt att sätta tänderna i. Gott, nyttigt och som bonus stillar det sötsuget.
Citera
2009-09-08, 00:53
Medlem
En stor blodig biff.. utan potatis/annat tilltugg, eller torrkött om jag känner för det..
Citera
2009-09-08, 01:00
Medlem
Skagenröra, också smälla på det på ett par mackor!
Citera
2009-09-08, 03:54
Medlem
gurglms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Ifall jag är hungrig men inte orkar laga något är det enbart färdiggrilladkyckling som finns på nästan alla ica butiker som gäller.

40kr för en kyckling som äts med lite potatisallad eller liknande och sköljs ned med lite cola.

Undvik de där roterande kycklingarna. I många fall har de hängt framme i mer än en dag. De dränks bara i mer grillolja, sen upp på spettet igen dagen efter.

Delicatobollar är fint. Kall 2.8a funkar till det mesta.
Ett glas sherry är gott på kvällskvisten. God ost äter jag alldeles för sällan.

Mycket trevlig och inspirerande tråd! Ser fram emot morgondagens matinhandling.

En talrik A-fil med banan och lite socker över, kanske lite nötter eller musli. Mycket smaskigt, när som helst.
Citera
2009-09-08, 14:13
Medlem
torleifnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurglm
Undvik de där roterande kycklingarna. I många fall har de hängt framme i mer än en dag. De dränks bara i mer grillolja, sen upp på spettet igen dagen efter.

Åh fyfan, det lät ju fräscht! Hur vet du det, jobbat i disken?

Jag har väl inget tips, kör alltid chips & dipp. Mor min brukar köra grönsaker och dipp, kanske är något för dig TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in