• 1
  • 2
2009-09-06, 14:10
Medlem
okej, vi ska kpa soffa. fr min sambo finns bara ett alternativ, en skinnsoffa. sjlv r jag inte helt frmmande fr en tygsoffa.

Vad tycker ni? frdelar/nackdelar? varfr? vad har ni sjlva?
Citera
2009-09-06, 14:15
Medlem
Krests avatar
Barn och/eller mycket berusade vnner -> skinn
Citera
2009-09-06, 14:20
Medlem
boostankans avatar
Tyg r ju mycket sknare att sitta i n i en skinnsoffa. I skinnsoffan halkar man ju runt, ner p golvet, verallt
Citera
2009-09-06, 14:37
Medlem
MaZtoRs avatar
Sjlv valde jag bort skinnsoffa pga att katten gr repor i allt av lder. Och det r inte fr att hon river/klser i det utan det blir det nr hon tar sats och hoppar frn det.
Citera
2009-09-06, 15:27
Medlem
Har skinsoffa sjlv, bra om man rkar kladda ngot p.. Men det finns ju inte mycket som r sknare n o slnga sig i en go tygsoffa.
Citera
2009-09-06, 15:41
Moderator
rotadents avatar
Skinnsoffa r ju bestndigt mot flckar, det r bra om man har barn som folk sger hr. Men jag gillar inte skinn ngot vidare i vrigt. Det kyler p vintern och klibbar p sommaren. Sen tycker jag rent subjektivt att mnga skinnsoffor r ganska fula. Soffor med fint och trevligt skinn r dessutom frhllandevis dyra. Billiga skinnsoffor med plastig ytbehandling r ofta inte alls roliga.
Citera
2009-09-06, 19:00
Medlem
LadyTeas avatar
Tyg alla gnger, sknare, finare och lttare att gra ngot t om man trttnar.
Citera
2009-09-10, 09:21
Medlem
skinnsoffa

Det fick bli en skinnsoffa till slut..
Jag r duktig p att spilla och d r det nog en nackdel att ha tygsoffa..
Citera
2009-09-10, 09:56
Medlem
MadamMims avatar
Skinnsoffa!
Ngon gng i livet kommer du spilla ngot olmpligt p skiten, d r tyg hopplst. Iofs har IKEA tygsoffor dr man kan byta ut tyget, ett mste om jag ska kpa ngot i tyg. Men deras soffor r inte direkt ngot att hnga i julgranen, men dom duger som max....
Citera
2009-09-10, 15:00
Medlem
Snurrens avatar
Nr jag fick lna en vattendammsugare och dammsg den gamla tygsoffan s bestmde jag mig p strt att skaffa skinnsoffa nsta gng Vattnet i behllaren blev s obeskrivligt ckligt av allt damm, smuts och hudavlagringar. Det blev typ lervlling med vispad ggvita.
Citera
2009-09-10, 15:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Tyg r ju mycket sknare att sitta i n i en skinnsoffa. I skinnsoffan halkar man ju runt, ner p golvet, verallt
Fr att inte tala om rvsvett p sommaren.
Citera
2009-09-10, 15:06
Medlem
Snurrens avatar
Fast det r olika p kvalitet. Billigt skinn r ofta mer "lackat" s det r halare och svettigare. Vr nuvarande soffgrupp har jttesknt skinn som man varken halkar eller svettas i, men den var rtt dyr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in