• 8
  • 9
2009-09-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimz
Oj, det var riktigt fint skrivet, synd bara att man alltid ska generalisera allt.

Tja, jag ser inget fel med att generalisera. Jag beskrev ett generellt mönster - det betyder inte att alla tjejer alltid fungerar så här. Det är just bara ett generellt mönster.
Citera
2009-09-08, 10:33
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
blubbblubbblubb: Först tänkte jag du var dum på riktigt, men sen inser jag i de senaste inläggen du gjort att du är lite underhållande i ditt uppenbart enbart provokativa korståg.
Jobbigt när du vet att jag har rätt?
Citera
2009-09-08, 11:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Men lilla vän förstår du inte att jag håller med dig men samtidigt anser att bli ihop med någon och skaffa barn är bra mycket större än något annat, om folk då bryter upp efter ett år då menar jag att när de vid val av partner inte har några större funderingar.

"Men lilla vän, förstår du inte att jag håller med dig i det jag nu för tredje gången kommer skriva:"

Citerar mig själv: "Delvis håller jag ändå med dig, det vore önskvärt att fler var noggrannare vid val av reproduktionspartner"

Du hade kunnat ange tidsangivelse för när du börjar reta dig på föräldrar som separerar. Föräldrar separerar, oavsett om de varit tillsammans ett eller tio år.

Off T
Tror fö att det kommer bli vanligare, att föräldrar separerar efter kort tid tillsammans.
Det har blivit vanligare att människor väntar med både relation och barn.
När jag var runt 20 tyckte jag människor som skaffade barn innan de varit tillsammans minst fem år var dumma i huvudet
Nu kan jag till viss del fortfarande anse att unga människor ska ta tid på sig att lära känna sin partner just för att det händer så mkt i skallen fram till 25.
Relationer mellan människor under 25 är inte direkt de säkraste korten.

Människor (kvinnor) som passerat 30 har inte riktigt den tiden till att lära känna sin partner, om tanken är att skaffa barn.
Jag vet inte hur ofta jag från +30år i färska relationer hört "Nej, nu kör vi, det får bära eller brista", men det dyker upp allt oftare.

Citat:
Herregud ge upp... återgå till dina problem att finna partner.

Återigen, kan du utveckla? Annars kan du fortsättningsvis hoppa över de bitar som rör min person.
Citera
2009-09-08, 23:28
Medlem
VanillaKissess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress

Fast du borde nog komma till insikt hur korkat du skriver här när du dra alla tjejer över en och samma kam och sitter och tror att du talar för alla tjejer bar för att du är tjej och gjort vissa saker som kan klassas kanske som typiskt "tjejiga".

Så jo det är något att snacka om. Du kan ju börja insikt med dig själv varför du skriver något så "fjortisaktigt som" "DET är alla tjejers dröm. Inget snack."-köret.

Har du och några tjejer till det behovet av att "förändra en kille"(?), fint men låt det stå för er men ge fan i att dra alla tjejer över en kam för den saken skull som du gör och hävda att det är någon jävla absolut sanning om att "DET är alla tjejers behov".

Vi är många tjejer som aldrig haft det behovet som du sitter och hävdar att "alla" tjejer har, inte ens i lägre tonåren. Så nej det är inte alls alla tjejers behov. Även om du sitter och hävdar det som en "absolut sanning".

Finns det verkligen perfekta människor?
Var hittar man dem? Finns de ö.h.t?
Vad är en perfekt människa? Jag har inte hittat henne/honom.

Ok då, det var väl överdrivet att säga alla... Jag förstår självklart att människor är olika, jag menade ur mitt eget perspektiv och väldigt många tjejer jag pratat med. Ber om ursäkt för att jag skrev ALLA, men TS undrade hur tjejer fungerar och jag gav ett svar som åtminstonne stämmer för MÅNGA tjejer. Så det är inte helt irrelevant, trots att det finns tjejer som inte håller med...
Citera
2009-09-08, 23:51
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Att du räknar med ärligt svar på den här frågan är förbluffande 2009. Men jag kan ge dig en hjälp på traven:

-Ärlig
-Romantisk
-Omtänksam
-"Veta vad han vill"
-Trygg
-Snäll

Det där är egenskaper de vill ha hos killen, inte de egenskaper de faktiskt väljer utifrån.
Citera
2009-09-09, 00:23
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Finns det verkligen perfekta människor?
Var hittar man dem? Finns de ö.h.t?
Vad är en perfekt människa? Jag har inte hittat henne/honom.

Nej det finns inga perfekta människor per sé, dock tror jag det finns perfekta människor för just en själv.
Citera
2009-09-09, 11:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Nej det finns inga perfekta människor per sé, dock tror jag det finns perfekta människor för just en själv.

Precis så.
Man önskar inte en perfekt/felfri partner, snarare sitt perfekta komplement.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in