2009-09-06, 11:31
Medlem
jag torskade mitt körkort för ca 1 år sen (drograttfylla), lämnar nu prover för att få ansöka om lämpen igen, (jag hade prövotid kvar, så dom tog det rakt av)
jag har lämnat 2 st, och snart är det dags för det 3e, då har det gått 6mån, då får jag ansöka om lämpen, och sen börja ta om mitt körkort.

men om jag har fattat det rätt så måste jag fortsätta lämna dyra prover i typ 2(!) år till.

nu till min fråga. vad händer om jag skulle lämna positivt prov EFTER jag har tagit lappen igen, för på dessa prover syns även alkohol om jag har fattat det rätt va?

tacksam för svar! peace
Citera
2009-09-06, 11:32
Medlem
körkortet ryker direkt
Citera
2009-09-06, 12:04
Medlem
hoffmanintowns avatar
Mitt tips är att vänta med att ta om det tills du känner dej mer säker på att inte åka dit igen. Jag ligger i en liknade sits och jag ska vänta tills antingen jag inte knarkar längre lr tills jag vet att inte snuten är på mej som hökar...
Citera
2009-09-06, 15:03
Medlem
Du har inte funtat på att sluta knarka? Luffare.
Citera
2009-09-06, 15:46
Medlem
drm2k6s avatar
Finns ju en anledning till varför man inte får ha körkort om man knarkar :P
Citera
2009-09-06, 15:53
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drm2k6
Finns ju en anledning till varför man inte får ha körkort om man knarkar :P

Berätta gärna hur jag blir en olämplig förare om jag röker en fredagkväll och tar bilen en måndagseftermiddag.

Nej, just det.

Tydligen är det jävligt farligt att ha inaktiva metaboliter i blodet som inte gör dig minsta påverkad överhuvudtaget.
Citera
2009-09-06, 22:42
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Berätta gärna hur jag blir en olämplig förare om jag röker en fredagkväll och tar bilen en måndagseftermiddag.

Nej, just det.

Tydligen är det jävligt farligt att ha inaktiva metaboliter i blodet som inte gör dig minsta påverkad överhuvudtaget.

Nu verkar ju dock inte TS vänta i 2dagar innan han kör bil efter han knarkat, då är det väl iaf liiiite farligt?
Citera
2009-09-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le7xusan
körkortet ryker direkt

tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto