Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-06, 07:31
Medlem
Hej kompisar,

är på gång att köpa ny telefon och velar lite mellan Sony Ericsson W995, Nokia N86 och Samsung Jet, tre specifikations- och prismässigt likvärdiga telefoner.

Jag tänker i banor såsom att w995 är det trygga valet eftersom jag är van vid Sony Ericsson, alla har en laddare som passar, det kommer att vara lätt att hitta tillbehör. Nokian är snyggare, verkar mer modifierbar (men kommer jag ha nytta av det?) och det vore kanske kul att prova något annat, Jet har pekskärm, och det kanske är pekskärm man ska ha om man inte ska behöva ångra sig? Dock är ju pekskärmen desto mer känslig för fettfläckar och repor, även om den stora skärmen med hög upplösning självklart är lockande, liksom möjligheten med widgets på skärmen (som å andra sidan drar en massa batterikraft och datatrafik och som kanske inte är så spännande efter att nyhetens behag lagt sig).

Sony Ericsson har en klar fördel i sitt i sammanhanget smidiga format - blir lite orolig att Jet känns lite väl blaffig, även om den är tunn.

Nu har jag en Sony Ericsson K610 så det blir ju ett uppköp oavsett, men vilken ska jag ta? Jag kommer att dras med det här valet i minst två år om jag känner mig själv rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in