2009-09-06, 00:16
Medlem
Wiltons avatar
Vet ej om det finns en tråd om detta eller ej, hittade inte med sökfunktionen iaf.

Jag vill nu starta en tråd om dessa lyckostar som får resa världen runt och kommentera vårat älskade landslag.
Blev så fruktansvärt konfunderad av vissas skriverier under kvällens match Ungern - Sverige.
Flera flera stycken som öppet skrev och klagade på att dagens matchkommentatorer Niklas Holmgren och Bosse Petterson var för högljudda.

Jag personligen finner det sinnessjukt att folk kan föredra Arne trötter Hegerfors eller Staffan Lindeborg före Niklas Holmgren som VISAR känslor som gemene man hemma i soffan. Tänkte nu klistra in ett inlägg som kom in under kvällens klassiska match mot Ungern.

Citat:
Ursprungligen postat av pcw
Främst av två anledningar:

1. Överdrift - Jag hatar när svenska kommentatorer försöker efterlikna sydeuropeiska diton och skrika och gorma vid varje mål. Sydeuropéer är mer hetlevrade så de kan gott gorma men svenskar är ett lugnt och stillsamt folkslag som inte har det i sin natur. Därför blir det bara överdrivet och krystat när de skriker i en fotbollsmatch.

2. Proportion - Hade målet haft större betydelse, kanske om Sverige spelade en match i ett VM eller EM så hade gormandet och skrikandet varit i proportion till insatsen. Visst han gör ett viktigt mål men som sagt det är ingen VM-final som spelas.

SVAR FRÅN MIG:

1. Tror inte han försöker efterapa nån brassekommentator alls. Han är bara som gemene man hemma i soffan som blir överlycklig när vi gör mål. Vem är det som säger att vi är ett lugnt och stillsamt folk? Folk i min närhet fullständigt exploderade av glädje vid målet ikväll.

2. Målet var oerhört viktigt, kanske helt avgörande för VM-spel i sydafrika. Det faktum utöver att det hände i ABSOLUT sista sekunden var nog för att gå bananas, jag personligen hörde inte hur eller vad han skrek eller sa på TV vid målet, jag va fullt upptagen med att springa ut på terassen och skrika som en galning av glädje. Även fast vi svenskar är ett lugnt och stillsamt folk.

Alltså, finns det seriöst folk som vill ha tystnad under hela matchen oavsett vem som gör mål eller är det MYCKE bättre som ikväll när Holmgren körde på?

Är jag minoritet? Är det illa med skrik och känslor under match?
Senast redigerad av Wilton 2009-09-06 kl. 00:30.
Citera
2009-09-06, 00:28
Medlem
Dekomans avatar
Håller helt med dig.
Citera
2009-09-06, 00:29
Medlem
Davemeds avatar
Jag tycker personligen att det bara är bra när kommentatorerna väsnas, härligt med känslor!
Citera
2009-09-06, 00:30
Medlem
ScrewedChoppeds avatar
jooodå fan
Citera
2009-09-06, 00:33
Medlem
word.. blir man inte exalterad av att titta på när sverige krigar om en VM-plats är man efterbliven. Niklas Holmgren är klockren!
Citera
2009-09-06, 00:34
Medlem
Folk som inte gillar kommentatorer som visar känslor måste vara grovt efterblivna Det finns inget skönare. Då känns dom som en av osssfffe.
Citera
2009-09-06, 00:36
Medlem
Niklas Holmgren är den störste vi har.
Citera
2009-09-06, 00:36
Medlem
fugus avatar
Sålänge inte idioterna låter uppspelt, eller på gränsen till glad när motståndare till sverige gör mål får de gasta och leva sig in bäst de vill. När vi släpper in en balja ska det vara knäpptyst.
Citera
2009-09-06, 00:38
Medlem
alackofcolors avatar
Haha, han kan ju inte vara seriös? Snackar i mössan.
Citera
2009-09-06, 00:39
Medlem
Tebos avatar
I sak håller jag med, men det finns några kommentatorer som inte låter helt genuina i deras uppspelthet. Holmgren däremot är en klar favorit bland svenska kommentatorer.
Citera
2009-09-06, 00:40
Medlem
AndrewRyans avatar
Det är bra härligt med känslor, tacka vet jag Lasse Granqvist!

http://www.youtube.com/watch?v=RjnSvpEBOLo
http://www.youtube.com/watch?v=FAZR0_ceOq0
Citera
2009-09-06, 01:51
Medlem
zundells avatar
Finns ju några kommentatorer som skriker och gormar som jag verkligen inte tål, bland annat Johan Edlund (skriker inte alla från TV4 överdrivet mycket?) men Holmgren trivs jag med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in