2009-09-06, 01:53
Medlem
wernblom88s avatar
Holmgren är grym, men nästan bäst när han kommenterar NHL.
Citera
2009-09-06, 01:59
Medlem
Jesusvodkas avatar
Jag tycker det är kommentatorerna gör det till en mer spännande och trevligare upplevelse - vem vill sitta och titta på en fotbolls match när det är helt tyst?
Citera
2009-09-06, 02:04
Medlem
Känns som folk är ganska överens, N Holmgren eller L Granqvist är ju dom skönaste att ha som kommentarorer.

Personen som skrev inlägget och klagade kunde inte haft mycket bättre för sig än att leta något som störde sig på honom.
Citera
2009-09-06, 02:10
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Känns som folk är ganska överens, N Holmgren eller L Granqvist är ju dom skönaste att ha som kommentarorer.

Personen som skrev inlägget och klagade kunde inte haft mycket bättre för sig än att leta något som störde sig på honom.
Tror det handlar om att denna pcw, som jag aldrig sett eller hört nåt om förut vad jag vet, är avundsjuk för att folk kan få känslor av en sport som fotboll. De känner inte igen sig i att man kan jubla av glädje när någon avgör i SISTA sekunden.

Tror även att jag ska sätta den pcw på ignore. Känns inte som at man vill läsa inlägg som är så substanslösa och fabricerade på okunskap och utanförskap att de ska få förstöra ens egen glädje. Ledsen pcw om du läser detta, no offence. Du kanske bör utforska världen lite mer och sen komma tillbaka
Citera
2009-09-06, 02:11
Medlem
cecels avatar
Däremot håller jag ju med om att det är skitlöjligt om en kommentator bara låtsas vara exalterad, men sånt där är väldigt enkelt att se och det är rent av förtal att påstå att Holmgren eller Granqvist skulle vara så.
Citera
2009-09-06, 02:27
Medlem
J.R.s avatar
Håller också med TS i detta. Det är bra om kommentatorn visar inlevelse och "goes crazy" när man också gör det. Holmgren är bra även om jag framförallt ser honom som en hockeysnackare, jag föredrar trots allt henrik Strömblad i kombination med Glenn Hysen som mitt favoritpar. I den kombinatioen så är det "experten" GH som står för inlevelsen och HS för påpekanden om taktiska dispositioner som glenn "glömt". Ett klassiskt och svårslaget radarpar inom gebitet fotbollkommenterande. Bosse Petterson kan få kommentera superallsvenskan eller Dam Em.
Citera
2009-09-06, 02:27
Medlem
Bornets avatar
Att Bosse Pettersson får sitta i ett bås är för mig obegripligt.
Citera
2009-09-06, 02:56
Medlem
jaochss avatar
Självklart föredrar man att lyssna på kommentatorer som visar känslor, att de faktiskt bryr sig om hur matchen slutar och inte kommenterar bara för att det är deras jobb.
Citera
2009-09-06, 04:20
Medlem
xtroes avatar
Tycker det är klockrent. Roligare att lyssna på en som skriker än någon seg och ointresserad kommentator.
Citera
2009-09-06, 09:55
Medlem
Meanmachines avatar
Holmgren känns fejk, skulle inte förvåna mig om han sitter hemma och knåpar på manus till sina "känsloyttringar".
Citera
2009-09-06, 14:01
Medlem
Simaõs avatar
Men vafan? Holmgren?? Okej att visa känslor när känslor bör visas, typ Granqvist, men Holmgren börjar vråla något slags rosslande krax-skrik så det bara knastrar i ljudsystemet vareviga gång bollen närmar sig ett straffområde. Taget ur matchen: Holmgren pratar om nåt helt annat med Pettersson sen studsat bollen genom straffområdet till en hyfsat bra placerad Zlatan och Holmgren börjar vråla "WHHAAUUKOLLA PÅ ZLATAANRRWCH KRRRKOLLA PÅ ZLATAANXW KOLLA PÅ ZSCHLATANWRRAU" i extremt hög volym. Jag ser Zlatan din jävla pucko, jag ser matchen på TV. Vad sysslar människan med?

Jag kan förstå att det kan va kul med en skrik-kommentator om man sitter med polarna, kopplar av, tar en öl och själva skriker i kapp. Men när Sverige spelar tävlinglandskamp måste jag kunna koncentrera mig till 100% och då funkar det inte med en sån pajas i kommentatorsbåset. Fruktansvärt jävla irriterande, jag funderade ganska länge på att stänga av ljudet helt. Han sa f.ö. inte något givande under hela matchen heller, Bo Pettersson tedde sig som ett geni i kontrast.
Citera
2009-09-06, 14:08
Medlem
wonderlands avatar
Jag gillar känsloyttringar, men Granqvist hade man ju hellre hört än Holmgren. Holm skriar lite väl mycket bara Sverige har bollen i anfall typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in