• 2
  • 3
2009-09-06, 01:44
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Handlar det verkligen om svettlukt? Jag tänker mer på att svinkoppor och diverse infektioner inte är så jävla nice att plocka på sig.

Så länge hygienen av lokalen (mattan, där bakterierna frodas vid dåligt underhåll) sköts ordentligt så är risken för de olika infektionerna kraftigt nedsatt. Svett i sig innehåller ju i regel inte svinkoppor lr ngn annan virus/bakterie...
Citera
2009-09-06, 09:32
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Tränar du BJJ 6 gånger i veckan?
Har du 2 gis så bör det inte vara några problem att handtvätta och hänga upp.
Tränar bjj, jjk och sjj.
Citera
2009-09-06, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Inte för att vara en moralkärring, men att låta sin GI ligga i tvättmedel och sedan bara vrida ur vattnet låter inte särskilt sunt. Läste nyligen en artikel om att de flesta tvättmedel innehåller många cancerogena ämnen. Hellre lite/mycket svettlukt än cancer...
Nu tänkte jag mer på vanliga träningskläder a la shorts och tröja. Hur en Gi ska skötas har jag ingen större koll på. Däremot så sköljer man ju självklart alltid ur tvättmedlet innan kläderna hängs på tork.

Citat:
Sen så blir man ju sporrad av svettlukt, man går in för avslut snabbare bara för att slippa doften...
Sure, jag kan köpa att halvfärsk svettlukt som bara är begynnande obehagligt kan verka sporrande, men nu snackar vi om saltsur jävla pungsvett som ruttnat och jäst i tre veckor i ett par även i övrigt väldigt äckliga shorts.
Citera
2009-09-06, 12:51
Medlem
Paljetts avatar
jag kör med både rashguard och tights under min gi, delvis för att det håller dräkten fräschare längre, understället tvättar jag efter varje pass och dräkterna en gång i veckan i snitt.
Citera
2009-09-06, 20:51
Medlem
Prometeuss avatar
Nu har jag sköljt igenom min gi, återstår att se om den hinner torka till imorn men det tror jag icke. Har inte tillgång till nån snabbare torkmekanism än hängtorkning tyvärr, inomhus.
Citera
2009-09-06, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Nu har jag sköljt igenom min gi, återstår att se om den hinner torka till imorn men det tror jag icke. Har inte tillgång till nån snabbare torkmekanism än hängtorkning tyvärr, inomhus.
Om du har en fläkt eller nåt kan du ju alltid hänga gin över den.
Citera
2009-09-07, 00:15
Medlem
spazzies avatar
Kop ett till par byxor sa du kan byta oftare?
Citera
2009-09-07, 22:52
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Kop ett till par byxor sa du kan byta oftare?
Jack-delen luktar ungefär lika illa som byxdelen. Men det ska väl bli en helt ny gi när jag har råd...

Såhär 24h efter tvätten är gin fortfarande blöt dock...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in