• 1
  • 2
2009-09-05, 19:53
Medlem
The Masters avatar
Som rubriken lyder så har jag en sjuklig nackspärr och smärtan strålar ut i armen obönhörligt. Förut när jag gick på droger kunde jag lätt få ut Dexofen och andra schyssta läkemedel. Men då jag har 3 års drogfrihet vågar jag inte riskera att torska dit. Vad skall jag göra för att få smärtan att släppa?, speciellt den i armen...
Citera
2009-09-05, 20:12
Medlem
BlueStars avatar
Kanske tycker du Voltaren är för klent, men i annat fall ska det vara bra vid måttlig smärta. Behöver du starkare grejer som typ Tiparol så krävs ett recept från din läkare.
Citera
2009-09-05, 20:49
Medlem
Be någon om att få lite massage kanske?
Zonsalva, finns förresten på spray också, det tror jag också kan hjälpa.
Stretcha försiktigt. Töööööj.

Stackare. Har kvar en liten eftersläng av en kraftig nackspärr som jag ådrog mig förra helgen.

Krya på dig
Citera
2009-09-05, 20:54
Medlem
gå tillbaka till din kran
Citera
2009-09-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
Nähähäädu, det var en skitidé tycker jag.

Tycker mitt råd var mycket bättre.
Har du ingen som kan knåda på dig så kanske du kan försöka hitta stället där det onda sitter och klämma på lite själv.
Det går över av sig själv till slut, men det kan göra för jävla ont med nackpärr, jag vet.

Jag skickar iväg lite massage via cyberledningen till dig. Vasego.
Citera
2009-09-05, 21:27
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
Tack, men nej tack. Du kanske missade att jag varit drogfri 3 år?
Citera
2009-09-05, 21:28
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Be någon om att få lite massage kanske?
Zonsalva, finns förresten på spray också, det tror jag också kan hjälpa.
Stretcha försiktigt. Töööööj.

Stackare. Har kvar en liten eftersläng av en kraftig nackspärr som jag ådrog mig förra helgen.

Krya på dig
Tack för tipset, skall inhandlas i morgon. Skall be frugan då hon kommer hem i natt att massera nacken samt armen. Tack återigen.
Citera
2009-09-05, 21:29
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Nähähäädu, det var en skitidé tycker jag.

Tycker mitt råd var mycket bättre.
Har du ingen som kan knåda på dig så kanske du kan försöka hitta stället där det onda sitter och klämma på lite själv.
Det går över av sig själv till slut, men det kan göra för jävla ont med nackpärr, jag vet.

Jag skickar iväg lite massage via cyberledningen till dig. Vasego.
Så fort jag töjer på nacken och böjer ner huvudet så gör det så ont så att jag vet inte hur jag skall sitta eller ligga för att smärtan skall försvinna. Men tack för tippset ang zongrejen.
Citera
2009-09-05, 22:33
Medlem
Eliza CTs avatar
Värme. Värmedyna, värmekuddar el. liknande. Duscha med varmvatten mot det onda området. Eller en mjuk, varm halsduk. Och massage.
Mvh
Citera
2009-09-05, 22:43
Medlem
Tjohildas avatar
Värme, som sagt. Ett bad eller en dusch. Sen tycker jag det hjälper att ligga raklång på sängen utan kudde, med knäna böjda. Försök även sova utan kudde i natt. Om det inte vore söndag imorgon skulle jag rekommendera att du ringer en kiropraktor, de brukar vara bra på sånt som nackspärr och ryggskott. Men om du fortfarande har ont på måndag så tycker jag du ska försöka med det.

Edit: Tigerbalsam känns mycket bra på ett nackspärr
Citera
2009-09-05, 22:44
Medlem
RonaldReagans avatar
Varm dusch tycker jag brukar göra riktigt gott. Hög värme å högt tryck i strålarna.
Citera
2009-09-05, 23:26
Medlem
TheEyesOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Värme, som sagt. Ett bad eller en dusch. Sen tycker jag det hjälper att ligga raklång på sängen utan kudde, med knäna böjda. Försök även sova utan kudde i natt. Om det inte vore söndag imorgon skulle jag rekommendera att du ringer en kiropraktor, de brukar vara bra på sånt som nackspärr och ryggskott. Men om du fortfarande har ont på måndag så tycker jag du ska försöka med det.

Edit: Tigerbalsam känns mycket bra på ett nackspärr

Det är för barn. Se till att skaffa Linnex eller Djävulsbalsam
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här