2009-09-30, 13:21
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrypothead
Hur mycket betalar du för en Magners i butik, samt på puben Salgoud? Här ligger det på runt £2.50~, borde ju inte vara så stora skillnader.

Hmm dricker inte magners så ofta, men jobbade på en pub under festivalen och dom tog £3.80 för en flaska. Men allt är dyrare under festivalen. Tror en flaska ligger på runt £3-3.50 annars, men i butik stämmer nog £2.50 bra. Edinburgh har ju lite rykte om att vara dyrt..
Citera
2009-09-30, 13:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrypothead
Hur mycket betalar du för en Magners i butik, samt på puben Salgoud? Här ligger det på runt £2.50~, borde ju inte vara så stora skillnader.

Nu dricker jag Bulmers väldigt sällan, men går väl på ca €3.5-4.00 här, ska kolla vad de kostar i butik nästa gång jag är i matvarubutiken.
Citera
2009-09-30, 17:20
Medlem
Fick ett litet mail, så får se vad som händer!

Citat:
Dear Christoffer,

Thanks a lot for your enquiry about Magners Irish Cider in Sweden. We have recently appointed Berntson Brands in Stockholm to be our distributor in Sweden, so you should soon be able to purchase Magners in your country. Incidentally, we have received quite a few enquiries from Sweden already, so we are hoping that our products will be well received.

I am copying David Ask, Marketing Manager at Berntson in on this email. David, I am certain you will be able to inform our interested customers once you have the first list of outlets put together.

I hope that this answer helps.

Kind regards,

Nicola
Annerville, Clonmel
Co Tipperary
Ireland
Citera
2009-09-30, 19:22
Medlem
Verkligen intressant må jag säga
Citera
2009-11-01, 23:31
Medlem
Som det verkar kommer dom få in Magners efter nyår!
Citera
2009-12-09, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koFFiii
Som det verkar kommer dom få in Magners efter nyår!

Är den i klass med bulmers ? Druckit oändligt många bulmers & strongbow och skulle gärna hitta en till som utökar mitt cider sortiment... Skall systemet få in magners eller en krog ?...
Citera
2009-12-09, 10:01
Medlem
För att citera en känds svensk media profil. ÄNTLIGEN!!! Jag hoppas att det är kommer till systemet det kommer .Bulmers och Magners kommer från samma företag och smakar lika i dess orginalform, det är för att det är samma dryck. I alla fall om man får tro http://en.wikipedia.org/wiki/Bulmers_%28Ireland%29
Citera
2009-12-09, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
För att citera en känds svensk media profil. ÄNTLIGEN!!! Jag hoppas att det är kommer till systemet det kommer .Bulmers och Magners kommer från samma företag och smakar lika i dess orginalform, det är för att det är samma dryck. I alla fall om man får tro http://en.wikipedia.org/wiki/Bulmers_%28Ireland%29

Fy fan va gudomligt det hade varit... Kommer det bli det samma som dom där skitsmå strongbow flaskorna ?... Hade varit grymt om dom tog in samma storlek som dom där sketstora bulmers flaskorna, den storleken är perfekt.
Citera
2009-12-09, 20:09
Medlem
Tror inte att magners säljs på flaskor mindre än en pint, men helt säker kan man inte vara. Dock så avvaktar jag med försiktighet tills systembolaget släpp januaris nyheter, vill ju inte hoppas för mycket och sen går allt åt skogen. Men jag kan garantera att jag kommer hänga på låset första dagen för att kunna köpa på mig ett lager. Det var länge sen senast jag drack Magners/Bulmers nu.
Citera
2010-01-10, 10:48
Medlem
Ser nu att Berntson Brands har lagt upp Magners på sin webbplats! Har precis skickat in en ansökan om privatimport så nu är det bara att hålla tummarna!
Det verkar som att dom finns i både pints och 33 cl.

http://www.berntsonbrands.se/assortment/detail/magners-original
Citera
2010-01-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koFFiii
Ser nu att Berntson Brands har lagt upp Magners på sin webbplats! Har precis skickat in en ansökan om privatimport så nu är det bara att hålla tummarna!
Det verkar som att dom finns i både pints och 33 cl.

http://www.berntsonbrands.se/assortment/detail/magners-original

Underbart, var själv på Irland i Sommras och har letat överallt i sverige eller angränsande länder. Verkar bara som att det finns engelska Bulmers och inte Irländska (Bulmers/Magners) men nu så finns det. Underbart
Citera
2010-01-10, 20:01
Medlem
Någon som vet vilka sorter av dylik cider som finns att få tag på i Sverige i dagsläget? Utöver Strongbow och Green Goblin som jag redan testat och verkligen fattat tycke för.
Har t.ex. Bishops' arms' något dugligt utbud av cider? Känns som ett sånt ställe som skulle kunna ha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in