2009-09-05, 18:58
Medlem
xe0s avatar
Någon som känner till något ställe som säljer Bulmers i Göteborg. Har ej hittat denna dryck på systemet.

http://i101.photobucket.com/albums/m44/danz_s2/bulmers3.jpg

Eller finns det någon liknande dryck kanske. Svårt o förklara hur den smakar, men det är typ en blandning mellan öl och cider.
Senast redigerad av xe0 2009-09-05 kl. 19:38.
Citera
2009-09-06, 02:44
Medlem
Mandingos avatar
finns på dubliner, var annars?

Dock smakar skiten som kolsyrad mäsk med lite socker... inte att rekommendera...
Citera
2009-09-08, 13:25
Medlem
Bulmers är en torr brittisk cider som jag fick tycke för efter att ha varit i England ett par veckor. Man tycker kanske inte om den på första eller ens 5e, men när man väl lärt sig dricka den är den fruktansvärt god.

För studerande i Uppsala kan jag tipsa om att den, då och då finns på GHs nationspub. Det lilla lagret tar dock garanterat slut om jag varit där en kväll . Övriga ställen runt om i landet där man kan dricka denna utmärkta dricka mottages gärna.

Den dryck på systemet som mest liknar Bulmers anser jag vara Green Goblin.
Senast redigerad av mjulven 2009-09-08 kl. 13:33.
Citera
2009-09-22, 09:51
Medlem
Jag var på bolaget och snackade om privatimport och dom tyckte att man skulle gå till något ställe som serverande Bulmers och ta reda på vad dom använder för leverantör. Sedan ska man fylla i blanketten för privatimport med deras kontaktuppgifter.
Citera
2009-09-22, 11:06
Moderator
^Eazs avatar
Kolla om de har Magners på systemet, då det är samma sak men namnet det saluförs under i UK.

Personligen så avskydde jag Bulmers när jag flyttade till Irland för 6 år sedan, men jag har lärt mig gilla den, numera har jag faktiskt svårare för den svenska sötsliskiga cidern och kan njuta av en kall bulmers med is i.

Information:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bulmers_%28Republic_of_Ireland%29

Citat:
The Magners brand

The success of Bulmers cider in Ireland led to the development of Magners Cider. The concept was originally developed by export director, Stuart Wootten, who argued that the international growth of Irish pubs provided a natural market for an indigenous Irish drink such as Magners. The label is identical to Bulmers, except for the name.
Citera
2009-09-29, 18:36
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kolla om de har Magners på systemet, då det är samma sak men namnet det saluförs under i UK.

Personligen så avskydde jag Bulmers när jag flyttade till Irland för 6 år sedan, men jag har lärt mig gilla den, numera har jag faktiskt svårare för den svenska sötsliskiga cidern och kan njuta av en kall bulmers med is i.

Information:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bulmers_%28Republic_of_Ireland%29

Det där var lite lustigt, kände jag inte alls till. Undrar dock lite hurpass det stämmer, eftersom både Magners och Bulmers finns att köpa på pubar/i affärer höromkring vilket isf vore lite överflödigt kanske.
Citera
2009-09-30, 12:28
Medlem
Harrypotheads avatar
Både Magners och Bulmers är goda. Personligen föredrar jag Päron Magners. Skulle vara intressant att se om TS lyckas importera in lite Magners.
Citera
2009-09-30, 13:01
Medlem
Salgouds avatar
felpost!

Edit: pothead - Edinburgh > glasgow.
Citera
2009-09-30, 13:04
Medlem
Harrypotheads avatar
Så må vara fallet. Du får helt enkelt komma över på ett par pints, Magners såklart..
Citera
2009-09-30, 13:07
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrypothead
Så må vara fallet. Du får helt enkelt komma över på ett par pints, Magners såklart..

Hehe Kan säkert bli billigare än att gå ut här, tåg inkluderat.

xe0 förresten, ryanair flyger gbg-glasgow - finns flygbiljetter för fickludd ibland, du kan ju flyga över och importera lite.
Citera
2009-09-30, 13:08
Medlem
orengs avatar
Paddingtons har den i kylen, jag smakade den på Irland och gillade den skarpt!
Citera
2009-09-30, 13:15
Medlem
Harrypotheads avatar
Hur mycket betalar du för en Magners i butik, samt på puben Salgoud? Här ligger det på runt £2.50~, borde ju inte vara så stora skillnader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in