2009-09-05, 11:55
Medlem
Jag var inne i en stressad period och köpte dumt nog ett playstation 3 med några spel till, killen som sålde spelet kallade sig Felix och verkade vara en svensk helylle kille. Väldigt trevlig och gemytlig på ngt sätt att snacka med.

Det var lite roligt att han till o med beskrev ett av de spel han skulle skicka med och nästan lite ångerfullt berättade att det saknades spelfodral till det ena och att det var en liten spricka i ett annat =) Vilken fantasi alltså.. Ok detta skickades 25 januari 2008 så det är ett bra tag sen. Jag var dum nog att polisanmäla saken för det har ju hänt väldigt mycket i frågan NOT!

Det skulle vara intressant att se om någon annan råkat ut för denna bedragare! Jag postar ett gammalt mejl till blocket som jag gjorde en anmälan till då händelsen utspelade sig. Jag polisanmälde händelsen som bedrägeri efter detta mejl till blocket.

"En kille som kallar sig el heter Felix Johansson, lovade mig att skicka ett playstation 3, förra fredagen och jag skulle genast få kollinumret när han skickat spelet.. Jag fick aldrig numret och ringde upp honom på kvällen, då skulle han skicka det till mig inom 2 timmar och det kom aldrig.

Sen har han haft telefonen avstängd i perioder och ett tillfälle svarade han, och lovade höra av sig samma dag, tror det var i tisdags, det gjorde han aldrig.. Jag har mejlat och messat honom till hans nummer att jag kommer anmäla honom idag till polisen om han inte hör av sig och har ett kollinummer eller sätter över mina 2700:- som jag förde över till hans konto.. Jag har inte gjort anmälan till polisen än men det är det första jag ska göra efter att jag skrivit detta, han har ett konto i alla fall i swedbank som det kanske går att se vem som har..

Swedbank konto: 8032-5 04 559 126-0

Här är hans mejladress, johansson61@gmail.com

Och hans nummer: 070-7267301

18/1-08 satte jag över 2700:- till hans konto, jag bjöd 2600:- och vi gjorde upp att vi delade på frakten som blev en hundring extra för mig. Jag skulle upskatta om ni får reda på något om denna killen och hör av er i så fall.. Mvh"

Känner någon igen denna helyllebedagare så vore det intressant att se om han lurat någon mer än mig?
Citera
2011-02-04, 09:36
Medlem
PomLs avatar
Bifogade han möjligtvis en bild på "sitt" körkort? Jag känner nämligen en som var med om en exakt liknande sak fast han hette då "Fredrik Johansson".. (Som INTE är bedragarens riktiga identitet ofc)
Citera
2011-08-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PomL
Bifogade han möjligtvis en bild på "sitt" körkort? Jag känner nämligen en som var med om en exakt liknande sak fast han hette då "Fredrik Johansson".. (Som INTE är bedragarens riktiga identitet ofc)

Nej det gjorde han inte. Fick din kompis reda på ngt mer om killen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in