2009-09-05, 00:56
Medlem
Moffins avatar
Jättedålig topic men jag är i en jobbig situation.

Jag håller på att baka chokladsnitt. Efter degen är klar ska man arbeta ihop den och sen dela den i två delar och rulla.

Problemet: Den faller isär! Helt stört omöjligt att rulla när degfan inte vill :/

Jag mätte upp ingredientserna rätt så det är inte det. Just nu vågar jag inte tillsätta något, men jag har knådat denhär omöjlige fan länge nu och det går verkligen inte.

Hjälp mig!
Citera
2009-09-05, 00:57
Medlem
Klockan ett på morgonen?

Vatten, kanske den är för torr.
Citera
2009-09-05, 00:59
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besus
Klockan ett på morgonen?

Vatten, kanske den är för torr.

Ja, jag hade helt glömt bort att jag skulle gjort detta tills imorgon. Jag ska prova med vatten, jag är trött och desperat nu.
Citera
2009-09-05, 01:00
Medlem
Benjos avatar
åh stackare. köp en burk kakor på konsum istället
Citera
2009-09-05, 01:06
Medlem
Moffins avatar
Det blev lite mycket vatten, tillsatte lite till mjöl..

Minns ni när man var liten, och man hade en såndär plastburk som såg ut som en soptunna med slime i? typ den koncistensen blev det, det är fan.. bajs i form av foundation..

Lade dem på plåten iaf, flyter de ut så gör de.. Tog även en bild (mer kommer) ifall olyckan är framme och det kan behöva postas resultat.

Imorrn blir det som sagt konsum, och jag ska aldrig mer baka.
Citera
2009-09-05, 01:09
Medlem
Cotillions avatar

Tack för skrattet.
Jaja hoppas att det går bättre nästa gång
Citera
2009-09-05, 01:24
Medlem
Moffins avatar
Det ser ut som att nån har skitit/spytt i ugnen.

Bilder kommer...
Citera
2009-09-05, 01:25
Medlem
Sam.Bogas avatar
Jag vet inte om det finns i sverige men färdig cookie dough eller muffinmix är bra saker när man får munchies vid ett snåret.
du får fråga hos din lokala handel om de har dessa ting,om icke så kan du beställa på nätet,så har du till nästa nattabak...
samson
Senast redigerad av Sam.Boga 2009-09-05 kl. 01:41.
Citera
2009-09-05, 01:31
Medlem
Sam.Bogas avatar
Men seriöst så har jag gjort dom här snittarna några gånger när sömnen inte vill göra sig gällande.Och jag anbefaller dem starkt
http://recept.nu/1.145935/leila_lind...da_kolasnittar
Citera
2009-09-05, 01:34
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boga
Men seriöst så har jag gjort dom här snittarna några gånger när sömnen inte vill göra sig gällande.Och jag anbefaller dem starkt
http://recept.nu/1.145935/leila_lind...da_kolasnittar

Åh det är exakt samma recept som jag använde, fast kakao då istället för ingefära.

Om du nu har gjort dem kanske du kan förklara hur du gör med dina magiska händer för att skapa en potent deg?

Jag ser genast upp till dig.
Citera
2009-09-05, 01:49
Medlem
Sam.Bogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Åh det är exakt samma recept som jag använde, fast kakao då istället för ingefära.

Om du nu har gjort dem kanske du kan förklara hur du gör med dina magiska händer för att skapa en potent deg?

Jag ser genast upp till dig.
Om du har följt receptet så skall det inte vara några problem, den smular ganska lätt så vad jag brukar göra är att jag delar upp degen i två eller fyra bitar och sedan kavlar jag ut den på smörpapper,med extra mjöl om den klibbar på kaveln..är du med?
Senast redigerad av Sam.Boga 2009-09-05 kl. 02:03.
Citera
2009-09-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jättedålig topic men jag är i en jobbig situation.

Jag håller på att baka chokladsnitt. Efter degen är klar ska man arbeta ihop den och sen dela den i två delar och rulla.

Problemet: Den faller isär! Helt stört omöjligt att rulla när degfan inte vill :/

Jag mätte upp ingredientserna rätt så det är inte det. Just nu vågar jag inte tillsätta något, men jag har knådat denhär omöjlige fan länge nu och det går verkligen inte.

Hjälp mig!

Man kan ta i lite mer smör. Mjölet kan vara olika torrt och kräva olika mängd smör. Vätska kan också gå men det är bättre med smör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in