• 1
  • 2
2009-09-04, 22:17
Medlem
backmeisters avatar
hejsan

visste inte riktigt i vilken del av forumet detta hör hemma men eftersom folk frågar om diverse program här så kör jag också här.

min moder vill ha några filmer utbrända men jag hittar dock bara Xvid format ingen dvd. ganska gamla filmer.

sitter med nero nu och funderar på om det går att bränna ut xvid och kika på den på en dvd spelare?

det är alltså en 700mb skiva. ska jag bränna i svcd eller hur skall jag göra för att få det att fungera (om det nu fungerar) ?

sen kan jag ju passa på att fråga vilket program som är "bäst" om man bärnner dvd och xvid filmer.. bara något enkelt och gratis. kan vara 1mb stort bara det går att bränna filmer.

mvh mr b
Senast redigerad av backmeister 2009-09-04 kl. 22:19.
Citera
2009-09-04, 22:19
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
hejsan

visste inte riktigt i vilken del av forumet detta hör hemma men eftersom folk frågar om diverse program här så kör jag också här.

min moder vill ha några filmer utbrända men jag hittar dock bara Xvid format ingen dvd. ganska gamla filmer.

sitter med nero nu och funderar på om det går att bränna ut xvid och kika på den på en dvd spelare?

det är alltså en 700mb skiva. ska jag bränna i svcd eller hur skall jag göra för att få det att fungera (om det nu fungerar) ?

mvh mr b

Klarar dvdspelaren att spela upp xvid/divx? Isåfall bränner du bara som data-cd.
Annars får du konvertera filen till dvd och bränna till dvd-skiva.

Svcd är inte att föredra, en väldig försämring i kvaliten och det tar lång tid att konvertera.
Citera
2009-09-04, 22:22
Medlem
SureBets avatar
om hennes dvdspelare kan spela xvid så är det bara att bränna så många som får plats som datacd..
om den inte kan spela xvid så är ConvertXtoDVD bra, hur enkelt som helst, med menyer och allt
Citera
2009-09-04, 22:23
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
om hennes dvdspelare kan spela .avi-filer så är det bara att bränna så många som får plats som datacd..
om den inte kan spela .avi-filer så är ConvertXtoDVD bra, hur enkelt som helst, med menyer och allt

är det data cd jag skall bränna med en vanliga cd skiva ?
jag vet inte, spelaren är väl kanske 3-4 år gammal så säg mig, klarar den det ? det är ingen super dyr utabn den är köpt på typ elgiganten eller så. en billigare variant
Citera
2009-09-04, 22:26
Bannlyst
Citat:
hejsan

sen kan jag ju passa på att fråga vilket program som är "bäst" om man bärnner dvd och xvid filmer.. bara något enkelt och gratis. kan vara 1mb stort bara det går att bränna filmer.

mvh mr b

Hade jag varit dig hade jag laddat ner DVDSANTA, så slipper du alla jävla konverterar program, enkelt svensk bräningsprogram, som sköter ALLT!!
Citera
2009-09-04, 22:28
Medlem
SureBets avatar
Citat:
är det data cd jag skall bränna med en vanliga cd skiva ?
jag vet inte, spelaren är väl kanske 3-4 år gammal så säg mig, klarar den det ?
har inte nero installerat nu men tror det heter data-cd oavsett om det är dvd eller cd, vanlig cd går bra..

här kan du se om hennes dvdspelare fixar det http://www.videohelp.com/dvdplayers
Citera
2009-09-04, 22:30
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Hade jag varit dig hade jag laddat ner DVDSANTA, så slipper du alla jävla konverterar program, enkelt svensk bräningsprogram, som sköter ALLT!!
dvdsanta är också ett "jävla konverterar program"...
ConvertXtoDVD sköter också allt och är mer uppdaterat än dvdsanta
Citera
2009-09-04, 22:34
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
har inte nero installerat nu men tror det heter data-cd oavsett om det är dvd eller cd, vanlig cd går bra..

här kan du se om hennes dvdspelare fixar det http://www.videohelp.com/dvdplayers

hätligt, tackar och bockar så mycket. försöker att bränna det i media player med det går inte.. den startar inte bränningen. något annat brännings program jag kan tänkas prova?
Citera
2009-09-04, 22:41
Medlem
SureBets avatar
Citat:
hätligt, tackar och bockar så mycket. försöker att bränna det i media player med det går inte.. den startar inte bränningen. något annat brännings program jag kan tänkas prova?
ska du bränna filerna som de är så använder du nero, ska du göra om till dvd så använd ConvertXtoDVD..

http://www.youtube.com/watch?v=SoKhPGVz34E
Citera
2009-09-04, 22:44
Bannlyst
Citat:
dvdsanta är också ett "jävla konverterar program"...
ConvertXtoDVD sköter också allt och är mer uppdaterat än dvdsanta

men den konverterar fan snabbare och smidigare, ingan inställningar å sånt som behövs, lätt och smidigt!
Citera
2009-09-04, 22:45
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
ska du bränna filerna som de är så använder du nero, ska du göra om till dvd så använd ConvertXtoDVD..

http://www.youtube.com/watch?v=SoKhPGVz34E

grejen är att jag installerade nero nu och det var 19 virus och 1000000000000000000000000000000 annat skit.. förbannade ****
Citera
2009-09-04, 22:49
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
men den konverterar fan snabbare och smidigare, ingan inställningar å sånt som behövs, lätt och smidigt!
har du provat ConvertXtoDVD? jag har använt båda. jag tycker ConvertXtoDVD är snabbare och ger bättre kvalite.
dvdsanta 4.5 är flera år gammalt, ConvertXtoDVD uppdaterades sist för 20 dagar sedan eller nåt.
för att bränna dvd med menyer och kapitel och allt i ConvertXtoDVD så drar du och släpper filmfilen (oavsett format) till
ConvertXtoDVD och trycker på convertknappen så görs filmen om till dvd och lägger till menyer och kapitel och allt och bränns.
inte en enda inställning behöver ändras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in