2009-09-04, 21:10
Medlem
Drexls avatar
Någon som kan säga vad VDA-norm el. VDA-standard innebär när bagageutrymmesvolymen anges för olika bilmodeller?

Mvh
Citera
2009-09-04, 23:10
Medlem
wedges avatar
Låter som en tysk standard.
Citera
2009-09-05, 09:09
Bannlyst
vda är en tysk sammanslutning i fordons branschen.
www..vda.de
Citera
2009-09-05, 14:47
Medlem
Jag tror metoden att mäta VDA-liter missgynnar ett bagageutrymme med mycket oregelbunden form.
Citera
2009-09-06, 20:40
Medlem
Drexls avatar
Surfade runt på VDA's hemsida lite grand bland tyska dokument som inte säger mig någonting. Hittade inte heller någonting om hur bagagerumsmätningar skall gå till och eftersom det var mer av nyfikenhet än blodigt allvar så jag lägger mig platt på rygg och erkänner mig besegrad av denna hemlighetsfulla standard.

Tack för hjälpen ändå!

Mvh
Citera
2009-09-06, 23:42
Medlem
marimekkos avatar
VDA mäter enligt normen "skiten ska in" dvs alla små skrymslen räknas med. Man brukar ange två mått, min och max, där min är med bakre stolsryggar uppfällda och insynsskydd/hatthylla på plats. Max är hela lastutrymmet upp till taket fram till och med framstolarna.
Citera
2009-09-07, 20:08
Medlem
Drexls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marimekko
VDA mäter enligt normen "skiten ska in" dvs alla små skrymslen räknas med. Man brukar ange två mått, min och max, där min är med bakre stolsryggar uppfällda och insynsskydd/hatthylla på plats. Max är hela lastutrymmet upp till taket fram till och med framstolarna.

Tack!

Mvh
Citera
2009-09-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimekko

VDA mäts med block på 200x100x50mm d.v.s räknas inte skrymslen mindre än så med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in