Det är så här att mina grannar till 99 % säkerhet snor cyklar.
Det har de senaste dagarna dykt upp flera cyklar på innergården och jag har sett dem sitta och pilla med lås och elektriska små vinkelslipar och bågfilar. Har sett att de tagit av barnstolar etc. Jag har min dörr direkt ut mot innergården och måste alltså gå förbi dessa rader med cyklar dagligen. Det handlar om hittills 4-5 cyklar som står på gården nu där cyklar inte hör hemma.
Vad ska jag nu göra? Det är främst 3 killar jag sett hålla på. 2 st i 20års ålder och en äldre i 35 års åldern. Anmäla? Säga till dem? Saken är att om jag anmäler kommer de säkert ana att det kan vara jag. Ett litet lägenhetshus vi bor i. Förstår att det låter fegt att kanske inte anmäla men ja....
Jag vill ju inte på något sätt att de ska börja fördärva mina saker och sno grejer ifrån mig om ni förstår? Ska jag bara skita i det eller vad?
Skit i att blanda in några jävla snutar. Du kanske blir misstänkt eller får skit p.g.a. det. Om det blir ditt problem, gör någonting åt det, men inte annars.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!