2009-09-04, 20:40
Medlem
Hej .

Det är så här att mina grannar till 99 % säkerhet snor cyklar.

Det har de senaste dagarna dykt upp flera cyklar på innergården och jag har sett dem sitta och pilla med lås och elektriska små vinkelslipar och bågfilar. Har sett att de tagit av barnstolar etc. Jag har min dörr direkt ut mot innergården och måste alltså gå förbi dessa rader med cyklar dagligen. Det handlar om hittills 4-5 cyklar som står på gården nu där cyklar inte hör hemma.

Vad ska jag nu göra? Det är främst 3 killar jag sett hålla på. 2 st i 20års ålder och en äldre i 35 års åldern. Anmäla? Säga till dem? Saken är att om jag anmäler kommer de säkert ana att det kan vara jag. Ett litet lägenhetshus vi bor i. Förstår att det låter fegt att kanske inte anmäla men ja....

Jag vill ju inte på något sätt att de ska börja fördärva mina saker och sno grejer ifrån mig om ni förstår? Ska jag bara skita i det eller vad?

Tips?
Citera
2009-09-04, 20:46
Medlem
Brottweilers avatar
Tipsa snuten Det kan ju vem som helst göra. De kan omöjligt veta att det är du som gör det.
Citera
2009-09-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Tipsa snuten Det kan ju vem som helst göra. De kan omöjligt veta att det är du som gör det.

Jo jag borde väl göra det. Saken är ju att jag inte är helt hundra på att de har snott cyklarna. Även om som sagt det absolut mesta tyder på det!
Citera
2009-09-04, 21:07
Medlem
Gondars avatar
Detta kan inte vara svenskt blod. Säkert några av oss juggar . Bäst för dej att inte anmäla, om du vill sova säkert på nätterna vill säga.
Citera
2009-09-04, 21:07
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ring snuten även om du är osäker, bättre det än att skita i det
Citera
2009-09-04, 21:30
Medlem
noidea2k8s avatar
Sno cyklarna
Citera
2009-09-04, 21:41
Medlem
gobbegroggs avatar
är det svenskar eller blattar? är det blattisar så anmäler du dig samtidigt till att vara rasist. är det svenskar så blir du en hjälte.
Citera
2009-09-04, 21:56
Medlem
pang olufsens avatar
Fråga ifall du får köpa en cykel billigt.
Citera
2009-09-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
är det svenskar eller blattar? är det blattisar så anmäler du dig samtidigt till att vara rasist. är det svenskar så blir du en hjälte.

De är inte svenskar.

Haha ja jag kanske borde fråga om jag kan köpa en. Min nuvarande är inte i topptrimm.

Jag får sova på saken och se om cyklarna försvinner under de närmsta dagarna eller om de fortsätter dyka upp nya.
Citera
2009-09-05, 01:02
Medlem
SoTireds avatar
Köp två ABUs bygellås till din egen cykel
Citera
2009-09-05, 10:38
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Sno cyklarna

xD
Citera
2009-09-14, 17:33
Medlem
Landsknechts avatar
Skit i att blanda in några jävla snutar. Du kanske blir misstänkt eller får skit p.g.a. det. Om det blir ditt problem, gör någonting åt det, men inte annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in