Resultat: Bör anledningen bakom avstängningen visas i profilen?
95,28%
505 röster
4,72%
25 röster
2010-08-17, 16:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Menar du att man skulle länka till själva regelbrottet?
Gissar att det var utlysningtråden i VoB som avsågs.
Citera
2010-08-17, 16:34
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Förslag: Visa anledning till avstängning i profilen

Exakt så. Pinsamt att jag missade den tråden

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
TS verkar vilja ha en liten fin förklaring utav en moderator för varje avstängning. Det där med att leta upp vilken 1.xx i varningsforumet och därefter läsa reglerna (eller gud förbjude, lära sig dess!) verkar vara för mycket jobb.

Lathet är uppfinningarnas moder.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag bara gissar men jag tror inte det kommer ske. =)

Har FB blivit det nya "Lost" eller vill ingen förklara och motivera längre? Eller förtjänar inte användare här att få en vettig förklaring?

Citat:
Gissar att det var utlysningtråden i VoB som avsågs.

Japp, helt korrekt.
Citera
2010-08-17, 16:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Har FB blivit det nya "Lost" eller vill ingen förklara och motivera längre? Eller förtjänar inte användare här att få en vettig förklaring?
Vi har ett helt underforum för utlysning av varningar och bannlysningar, där står också hur länge någon bli avstängd under sin varning. Anledningen till att jag tror att det inte kommer länkas direkt från profilen är att det finns väldigt mycket annat som har högre prioritering och att vi har en hel del att göra ändå när en varning utlyses så ett moment till är inte att önska.
Citera
2010-08-17, 16:57
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Vi har ett helt underforum för utlysning av varningar och bannlysningar, där står också hur länge någon bli avstängd under sin varning. Anledningen till att jag tror att det inte kommer länkas direkt från profilen är att det finns väldigt mycket annat som har högre prioritering och att vi har en hel del att göra ändå när en varning utlyses så ett moment till är inte att önska.

Tack.

Om jag fattat det hela rätt så beror det på att moddar får mer och göra? Nu är inte jag så insatt i hur själva forummotorn fungerar men borde inte detta kunna ske automatisk i ett och samma moment utan något som helst extra arbete? Dvs. förutom det engångsarbete som krävs av en utvecklare för att lägga till "ban-funktionen" i forummotorn.
Citera
2010-08-17, 18:13
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Tack.

Om jag fattat det hela rätt så beror det på att moddar får mer och göra? Nu är inte jag så insatt i hur själva forummotorn fungerar men borde inte detta kunna ske automatisk i ett och samma moment utan något som helst extra arbete? Dvs. förutom det engångsarbete som krävs av en utvecklare för att lägga till "ban-funktionen" i forummotorn.
Ja, och det är i det läget jag menar att det inte står särskilt högt prioriterat, det finns andra funktionen som bör ses över långt före det förslag du kommit med. Som det ser ut idag går det ju faktiskt att ta reda på varför och hur länge en person är avstängd genom att kolla i varningsforumet, många andra funktioner saknas helt; antar att de då blir högre prioriterade.
Citera
2010-08-21, 11:02
Medlem
epost72s avatar
Samtidigt kan man ju se det så här:

Om det nu är ganska enkelt att skriva ihop något som gör att man på ett ställe, förslagsvis i profilen gör en uppdatering där man anger anledningen så genereras även tråden i VoB, som då blir mer standardiserad än det är idag.

Så skulle det kunna bli en win win situation, momentet förenklas för Er och informationen blir mer lättillgänglig utan att man behöver söka sig till orsaken.

Jag vet som sagt inte hur komplicerat det skulle vara att få till en sådan funktion.
Citera
2010-08-21, 12:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Samtidigt kan man ju se det så här:

Om det nu är ganska enkelt att skriva ihop något som gör att man på ett ställe, förslagsvis i profilen gör en uppdatering där man anger anledningen så genereras även tråden i VoB, som då blir mer standardiserad än det är idag.

Så skulle det kunna bli en win win situation, momentet förenklas för Er och informationen blir mer lättillgänglig utan att man behöver söka sig till orsaken.

Jag vet som sagt inte hur komplicerat det skulle vara att få till en sådan funktion.
Jag vet inte heller hur det går till och det är säkert inte jätteavancerat men det finns fler "småsaker" som behöver tillsyn. Idén är nog vettig men jag tycker inte heller att det är av hög prioritet.
Citera
2010-08-21, 13:48
Avslutad
Tjusig idé. Häng ut bråkstakarna. Om man har syndat skall man be om förlåtelse.
Citera
2010-08-21, 14:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jo så kan man ju se det, men det var inte riktigt min avsikt med idén.
Utan snarare att underlätta för alla parter.
Citera
2010-08-21, 14:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
De "hängs ut" redan nu men i ett helt eget subforum, förslaget gäller om det ska skrivas även i deras profil för andra användare att se.
Citera
2010-08-21, 14:12
Avslutad
Citat:
De "hängs ut" redan nu men i ett helt eget subforum, förslaget gäller om det ska skrivas även i deras profil för andra användare att se.

Briljant, I did not know that..

Jo, det visste jag.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här