Resultat: Bör anledningen bakom avstängningen visas i profilen?
95,28%
505 röster
4,72%
25 röster
2010-04-23, 15:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag PMade faktiskt ett par moderatorer om just den frågan för bara någon vecka sen, och fick då svaret att det är på uppmaning av admin, han vill nämligen inte att återkommande troll ska få någon som helst uppmärksamhet, inte ens i VoB.
Dock förklarade en av moderatorerna att det inte är något förbud mot att utlysa trollbanns i VoB, och att många gör det just på grund av att det annars startas massa värdelösa trådar i Feedback om varför användare är avstängda.
Jag har också varit i kontakt med admins i samband med att jag startade tråden och inledningsvis lät det positivt, men när tiden nu har gått så inser jag ett det kanske bollats lite bakom kulisserna och idén kanske skulle orsaka mer problem än det skulle lösa.

Däremot så har jag även på senare tid sett ett ökat antal av utlysningar av brott mot 1.07, vilket lite grand talar emot detta med uppmärksamhet som då angetts som orsak.
Senast redigerad av epost72 2010-04-23 kl. 15:45.
Citera
2010-07-08, 19:55
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag har också varit i kontakt med admins i samband med att jag startade tråden och inledningsvis lät det positivt, men när tiden nu har gått så inser jag ett det kanske bollats lite bakom kulisserna och idén kanske skulle orsaka mer problem än det skulle lösa.

Däremot så har jag även på senare tid sett ett ökat antal av utlysningar av brott mot 1.07, vilket lite grand talar emot detta med uppmärksamhet som då angetts som orsak.

Hur menar du där?

Jag tycker det här förslaget är briljant, så även majoriteten av de röstande; men inget händer? Vad exakt är det som talar emot att förslaget ska verklighet?

Ursäkta bumpen.
Citera
2010-07-08, 19:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Tycker det verkar vettigt, infon finns ju redan men då skulle man ju slippa leta efter den genom att överbelasta sökfunktionen Ser inte vad det negativa med det hela skulle vara?
Citera
2010-07-09, 06:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Hur menar du där?

Jag tycker det här förslaget är briljant, så även majoriteten av de röstande; men inget händer? Vad exakt är det som talar emot att förslaget ska verklighet?

Ursäkta bumpen.

Det är väl möjligen det som _abou nämnde att man inte vill uppmärksamma dessa ständigt återkommande troll, folk kanske vill fråga vilka avstängda användare som trollen tillhörde osv.

Men jag anser nog att idén är bra, för även om man kan söka sig till infon i VoB så är det ändå ett extra meck att göra det.
Citera
2010-08-16, 19:37
Medlem
SorcererSimons avatar
Avstäningsinfo

När man tittar på en profil som typ denna;
https://www.flashback.org/t1254341lp

- så skulle jag vilja se avstängd från och med + till och med datum. Dessutom hade det varit fint med en länk till tråden som förklarar varför. Är detta lätt genomförbart och är någon annan intresserad av en sådan sak?
Citera
2010-08-16, 19:39
Medlem
ABBORREs avatar
Typ
https://www.flashback.org/t1258905
Citera
2010-08-16, 19:42
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon

- så skulle jag vilja se avstängd från och med + till och med datum. Dessutom hade det varit fint med en länk till tråden som förklarar varför. Är detta lätt genomförbart och är någon annan intresserad av en sådan sak?

Till och med är lite svårt om en blivit permanent bannlyst, då en sådan användare inte kan får rättigheter till sitt konto igen, om denne inte ansöker om amnesti och får det beviljat.
Citera
2010-08-16, 19:53
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Typ
https://www.flashback.org/t1258905

Nästan så men detta ska vara länkat direkt från profilen. Dessutom ska datumen listas exakt så man slipper kolla så noga.

Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Till och med är lite svårt om en blivit permanent bannlyst, då en sådan användare inte kan får rättigheter till sitt konto igen, om denne inte ansöker om amnesti och får det beviljat.

Ja men då kan det stå så. Dvs. Avstängt från och med x tills amnesti är bevilljat.
Citera
2010-08-17, 07:19
Medlem
epost72s avatar
Förslag: Visa anledning till avstängning i profilen
Citera
2010-08-17, 08:39
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon

Menar du att man skulle länka till själva regelbrottet?
Citera
2010-08-17, 12:24
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Menar du att man skulle länka till själva regelbrottet?
TS verkar vilja ha en liten fin förklaring utav en moderator för varje avstängning. Det där med att leta upp vilken 1.xx i varningsforumet och därefter läsa reglerna (eller gud förbjude, lära sig dess!) verkar vara för mycket jobb.
Citera
2010-08-17, 16:14
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
TS verkar vilja ha en liten fin förklaring utav en moderator för varje avstängning. Det där med att leta upp vilken 1.xx i varningsforumet och därefter läsa reglerna (eller gud förbjude, lära sig dess!) verkar vara för mycket jobb.
Jag bara gissar men jag tror inte det kommer ske. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in