• 1
  • 2
2009-09-04, 16:12
Medlem
Jag är i valet och kvalet om jag ska köra med ett piratkopierat Windows XP tills Windows 7 släpps på marknaden. Kommer detta på något sätt påverka min dator negativt? Vad är den egentliga skillnaden mellan att köra ett original-OS som updaterar sig självt och ett piratkopierat OS?

Tack på förhand!
Citera
2009-09-04, 16:17
Medlem
fettabrydens avatar
det kan uppstå problem med serienycklar, aktivering av windows och andra spärrar microsoft har lagt dit.
det brukar oftast finnas sätt att gå runt sånt, om inte för stunden så ganska snart.. jag har ingen aning om hur det ser ut just nu, men så var det när jag piratade xp för några år sen!
Citera
2009-09-04, 16:18
Medlem
Dprests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andnel
Jag är i valet och kvalet om jag ska köra med ett piratkopierat Windows XP tills Windows 7 släpps på marknaden. Kommer detta på något sätt påverka min dator negativt? Vad är den egentliga skillnaden mellan att köra ett original-OS som updaterar sig självt och ett piratkopierat OS?

Tack på förhand!

Det ska inte vara några som helst problem att köra ett piratkopierat XP eller Seven för den delen.

Uppdateringar och allting fungerar
Citera
2009-09-04, 16:22
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dprest
Det ska inte vara några som helst problem att köra ett piratkopierat XP eller Seven för den delen.

Uppdateringar och allting fungerar
Men hur funkar det med den där "aktiveringen" man måste göra inom... är det en månad? Själv kör jag med OEM versioner på mina två datorer så jag har inga problem men tänker mest på när man ska köpa en maskin till.
Citera
2009-09-04, 16:34
Medlem
HejHopp1s avatar
Det ska inte vara ngt prob.
Citera
2009-09-04, 17:21
läsa någon kurs på någon skola som har samarbete med msdn så får man ett login jag kan tanka hem microsofts alla program kostnads fritt.
Citera
2009-09-04, 18:32
Medlem
Jag får väl fråga samma sak som föregående talare då:

Om jag installerar en piratkopierad version med en viss licensnyckel, som (förmodligen) är använd av andra. Hur (rent praktiskt) kommer jag runt alla updateringar och speciellt den första registeringen man måste göra inom 1 månad?
Citera
2009-09-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andnel
Jag får väl fråga samma sak som föregående talare då:

Om jag installerar en piratkopierad version med en viss licensnyckel, som (förmodligen) är använd av andra. Hur (rent praktiskt) kommer jag runt alla updateringar och speciellt den första registeringen man måste göra inom 1 månad?

Jadu.. Det finns många olika brister och kryphål i MS aktiverings tjosan som gör att piraterna kan ta sig runt det utan någon större möda. Jag är inte speciellt insatt i det hela.. Men jag antar att det är pga företagsversioner, mass-aktiveringar, OEM nycklar osv som det är möjligt.

Vill du ha en fullt fungerande version utav XP Pro så är det bara att googla "Microsoft.Windows.XP.Professional.SP3.Integrated. August.2009.Corporate-UP2DATE". Du behöver inte ens knappa in en nyckel, allt är aktiverat och klart vad jag förstår det.
Citera
2009-09-05, 01:16
Medlem
XP bör ju knappast inte vara några problem, lika bra att köra XP tills dom släppt 7 med 1 servicepacket innan du tänker på att gå över till Windows 7..

XP är ju soppas gammalt nu att dom piratkopieringarna oftast inte strular då Microsoft inte lägger några direkt större resurser på att försvåra det nu mera. Dock är det en ren hypotes
Citera
2009-09-05, 09:27
Medlem
finns på en känd sida på nätet versioner av xp utan serinyckel och med sp3 i sig
lör med en sånn funkar bra som fan
bara i med skivan installera och köra ,dom har tagit bort saker som ingen använder
kolla efter typ black edition
Citera
2009-09-05, 12:38
Medlem
elektronikfreaks avatar
Sedan finns det ett känt uttryck som går ungefär att ingenting är så bra som när det läggs ner, dvs i klarspråk... oavsett om det gäller en bilmodell eller ett operativsystem... den äldre versionen är oftast bättre o stabilare än den nyare eftersom det (oftast) alltid finns barnsjukdomar i den nyare versionen/modellen. När det gäller OS vet vi ju alla hur det gick med Vista jämfört med XP. En (allvarlig) anledning till varför många aldrig uppgraderade till Vista utan fortfarande kör XP. Personligen tycker jag att det är bättre att vänta något år tills de släppt SP 2 till 7:an. Varför ska vi konsumenter vara försökskaniner till MS o dessutom få betala hutlöst mycket för produkten som (oftast) är belamrad med så mycket buggar o fel?
Citera
2009-09-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Sedan finns det ett känt uttryck som går ungefär att ingenting är så bra som när det läggs ner, dvs i klarspråk... oavsett om det gäller en bilmodell eller ett operativsystem... den äldre versionen är oftast bättre o stabilare än den nyare eftersom det (oftast) alltid finns barnsjukdomar i den nyare versionen/modellen. När det gäller OS vet vi ju alla hur det gick med Vista jämfört med XP. En (allvarlig) anledning till varför många aldrig uppgraderade till Vista utan fortfarande kör XP. Personligen tycker jag att det är bättre att vänta något år tills de släppt SP 2 till 7:an. Varför ska vi konsumenter vara försökskaniner till MS o dessutom få betala hutlöst mycket för produkten som (oftast) är belamrad med så mycket buggar o fel?
kan inte annat en hålla med dig.. jag har jobbat med vista på polarens dator några gånger och fyyyyy fan vad jag hatar det bara cp problem hela tiden.

nu kan det vara så att det är jag som gör fel, men när man skulle lyssna på radio via winamp fy sicket problem det var att associera filerna med winamp och inte fan fans det hjälp att få hur man skulle göra ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in