2003-12-22, 00:16
Medlem
hogge75s avatar
Hej

Kanske nån kan hjälpa mig, sprays support kan iaf inte...Jag har haft spray adsl i snart 2 månader och det har funkat skit från dag 1.

Jag kunde inte använda modemet enlig manualen, som sa att jag skulle logga in med modem 1 gång, och sedan kunna vara uppkopplad hela tiden. Detta funkade inte alls, kunde surfa i 5 sek, sedan blev jag nedkopplad. Fick hjälp av supporten att ändra i modemet, så att jag kopplar upp mig varje gång jag vill surfa. Detta gör mig inget, om det hade funkat, men det gör det inte...

Nu kan jag vara uppkopplad 1-3 timmar, lite olika, sen är det som om modemet blir överbelastat, det slutar skicka o ta emot. Jag måste stänga av modemet och sätta på det igen för att det ska gå att logga in igen..

Detta gör mig helt vansinnig, finns det någon hjälp därute ...
Citera
2003-12-22, 00:27
Bannlyst
vad använder du för adsl modem? använder du PPoE klienten som kom med spray skivan? (netvoyager)? själv tycker jag den är skit men den funkar väl, möjligtvis kan d va den som strular.. det finns en nyare klient att ladda hem på deras hemsida.. www.spaceinter.com
eller så är det din dator som strular, programvara, inställningar etc.. tror knappast det är spray som är fel på förutom kundtjänsten då.. :-p
Citera
2003-12-22, 00:31
Medlem
hogge75s avatar
Modemet är Zyxel Prestige 645 MP, mina lekmannamisstankar är att det är fel på modemet, det brusar nämligen i telefonen, och man ska väl inte höra någon skillnad med eller utan adsl, på telelinan asså?? Jag har bara ett teleuttag, så det måste vara rätt iaf..

Någon CD fick jag inte med och PPPoE och dyl är "over my head" så att säga...men alla tips mottages med öppna armar

Med hjälp av supporten fick jag logga in i modemet och ändra från PPPoE till bridge_only, har jag för mig....det säger mig dock inget, och nu kommer jag inte åt modemet igen
Citera
2003-12-22, 00:35
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Kolla så att du inte kopplat splittern fel. Sen måste modemet sitta först i telefonjacket.

/Johan
Citera
2003-12-22, 00:36
Medlem
hogge75s avatar
ok...prata som om du pratar med en idiot, så kanske jag förstår..

splittern?? que
Citera
2003-12-22, 00:38
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogge75
ok...prata som om du pratar med en idiot, så kanske jag förstår..

splittern?? que
Du har väl något i telejacket som delar adsl-signalen från vanliga tele?
Citera
2003-12-22, 00:39
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Splittern sitter mellan modemet och telefonjacket. Det är en liten dosa med två kontakter på. Följ telesladden och se vad du hittar bara.

/Johan
Citera
2003-12-22, 00:44
Medlem
hogge75s avatar
hmmmm, det här oroar mig..

Det går från teleuttaget till modemet, ingen splitter eller vad det nu var...

måste börja leta manual, jag har inte fått någon splitter..tror jag....
Citera
2003-12-22, 00:49
Medlem
xatrixs avatar
Det sitter väl en kontakt i teleuttaget som går till modemet? Och sen finns möjlighet att sätta en telefon i den kontakten ovanpå det hela?
Du är hundra på att du kopplat in det på första uttaget i huset/lgh?
Citera
2003-12-22, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogge75
Det går från teleuttaget till modemet, ingen splitter eller vad det nu var...
den är antagligen "inbyggd" i adsl modemet..
Citera
2003-12-22, 00:54
Medlem
hogge75s avatar
Ok..ni fick mig lite nervösa, men det är säkert inbyggt i modemet..

Ja, jag har bara ett telejack i min lägenhet så....det är skitskumt, men jag tippar fortfarande på att det är modemet som är knas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in