Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
För att klargöra:
1) Du har fått det juridiska klarlagt.
2) Xcape har presenterat "sina bevis" för att det alltid går bra.
3) Jag/Moltas/Skalman/Orvaren har sagt att det finns en hel del som åker dit och inte får ersättning samt hamnar i domstol åtalad för försäkringsbedrägeri.
Slutsats; Det är upp till dig, och vad vi (Jag/Moltas/Skalman/Orvaren) har tydligt framgått. Sen att du väljer att lita på Xcape för att tjäna ett par tusenlappar visar väl att du inte har ekonomin att ha en bil.
1. Jag har inte frågat om det juridiska, men tack för infornamtionen ändå.
2. Ja, han har berättat efter egna erfarenheter, vilka man kan dra gravt generella slutsatser från.
3. Ja, tack för infon, men hur många klarar sig undan nekning i förhållande mot de som nekas rent generellt? Är det många, eller få? Hur stor är risken/chansen att bli nekad/onekad, rent generellt?
Varför diskuteras den personliga ekonomin, att man per automatik egentligen inte har råd att äga en bil, om man skriver bilen på föräldern, i den här tråden? Alla vet väl att man sparar pengar på de små utgifterna, oavsett om man är fattig eller redan rik. Om det sedan finns en risk så ska man självklart ha det i åtanke, oavsett om den är stor eller liten, jag har inte sagt något annat.
Kan inte fler deltaga i diskutionen, så man får en bättre helhetsbild av det hela?