2025-02-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Hur tycker du burgarna på Churchill Arms står sig när vi nu pratar Uppsala? Jag har nog inte varit där sedan före pandemin men då var det en av de bästa burgare jag ätit. Men det kan ha varit stämningen och att jag kanske var extra hungrig.

Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Har du missat Apex burgers?

Har inte ätit på varken apex eller churchill arms, det har jag missat helt
Citera
2025-02-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Funky chicken Food truck i Nacka strand slår alla dessa burgare med hästlängder.
The reaper hette burgaren. Den absolut godaste burgaren jag har ätit, överlägset 1a.

Ni som vet, ni vet.

Funky måste jag bara testa, i sommar får det bli
Citera
2025-02-17, 12:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Har inte ätit på varken apex eller churchill arms, det har jag missat helt

Ah! Om du provar Churchill arms hade det ju varit kul med en rapport - hoppas de håller sig!
Citera
2025-02-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Funky måste jag bara testa, i sommar får det bli
Helt klart bästa!!
Citera
2025-06-08, 18:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Skulle snarare säga att Frasses är som Max, fast ännu värre. Fryspuckar med låg kötthalt, malda till korvsmet. Fullt med norrländsk lokalpatriotism.
Har man tur har man en Sibylla i närheten som vågar steka sina fryspuckar ordentligt och inte slaviskt följer huvudkontorets instruktioner.

Det fanns en Frasses-restaurang vid E4 i Mantorp för många år sedan (slog igen hösten -10). Den var kortlivad. De få som ens åt där undrade mest varför burgarna var så tråkiga, och de verkade tro att det räckte med att förklara att Frasses är från Norrland, som om det vore någon sorts identitetspolitisk burgare. Deras pommes smakade som ugnspommes man köper och gör hemma.
Citera
2025-07-09, 13:50
Medlem
Tycker Gotlands Foodtruck är god. Men låååångt ifrån topp 5 i Sverige.

Tycker Brams burgare är underskattat.
Citera
2025-11-25, 16:43
Medlem
Inte bäst i Sverige, men kan med gott samvete påstå att Rosforsgrillens Piteburgare nästan är i klass med Funky Chicken!

https://www.burgerdudes.se/sweden/lulea/rosforsgrillen/
https://www.youtube.com/watch?v=sAfsE2TKnJM
Citera
2026-04-04, 21:20
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
McDonald’s Vasagatan

Här är en som förstår! Fast jag vill säga att den bästa McDonalds ostburgaren äts i en lätt lasbil parkerad på nån avkrok nära en motorväg sent på natten när man och kollegan jobbat som as hela dan och utanför dom nedvevade fönstren hörs sus i trädtopparna och sommarnattskylan tar sig in i den mörka hytten.

Antagligen en av dom i särklass bästa mål mat jag någonsin ätit i hela mitt liv.
Citera
2026-04-04, 22:57
Medlem
För att svara på denna fråga måste man nog lägga till lite variabler och kategorier, men här följer mina högst subjektiva omdömen:

1) Bun Meat Bun - Farsta Strand:

Väldigt goda cheeseburgare och pommesen är helt okej. Prova en Royal Cheese eller en specialburgare vid namn "Cheezus".

2) Oskar´s Gatukök - Ösmo:

Deras 300 grams "en riktigt ostburgare" med chipotle sås är riktigt goda. Pommesen har blivit mycket godare sen de bytte typ av pommes.

3) Snap! - Ligger inne i Ica Maxi - Haninge:

Deras cheezy burger är väldigt god. Tunt smashade smashburgare till ganska rimligt pris. Pommesen har skiftat i kvalitet under årens lopp, då de bytt lite stuk på dessa ett par gånger.

4) Babas - Haninge Centrum:

Helt okej cheeseburgare men usla pommes. Personalen är förövrigt väldigt skiftande i sitt bemötande, men det är en annan sak såklart.

5) Brams - Skärholmen Centrum:

Fina ostburgare vid namn "Oklahoma". Pommesen är dock ingen höjdare utan väldigt medelmåttiga. Just pommesen är något "finburgar-ställena" brukar slarva lite med...de flesta antingen underfriterar eller överfriterar samt har gammal unken frityrolja under hela dagen känns det som...

Detta var några av mina favoriter i 08-trakten...finns många fler.
Citera
2026-04-05, 01:33
Medlem
Franks i Mölndal! vanliga burgare till ett bra pris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in