Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-02-11, 10:30
Medlem
thebandits avatar
Om ni har vägarna förbi i Sundsvall någon gång så titta in på Jop's Krog och beställ "Burgaren". Går inte att jämföra med andra massproducerade hamburgare.

http://www.jops.se
Citera
2004-02-11, 22:03
Medlem
Hispervispers avatar
Nu är det några år sedan jag var där men O'Brians i Jönköping hade (eller har) väldigt goda hamburgare. Jag skall snart ned till Jkpg så det vore bra om någon kunde upplysa om de fortfarande är goda eller om man skall styra stegen till något annat hak.
Citera
2004-02-13, 10:00
Medlem
de-stroyers avatar
IT-grillen i Kiruna lätt!
såg att jag inte var ensam om att tycka det iallafall
Citera
2004-02-13, 10:30
Medlem
DonVitos avatar
Jag måste först och främst säga att jag inte var helt imponerad av Stångebro-grillen. Visst, den var helt ok, men inte något jag kommer att sakna.

Bästa svenska köpta hamburgare är inte lätt att utse enligt mig, men Sibyllagrillen på E4 mellan Kalix och Haparanda hade väldigt smarriga burgare.
Om man måste välja en stor kedja som finns representerad i Sverige så är Max det lätta valet.
Man får färska och goda burgare och framför allt har dom en uppsjö av dipsåser(som för övrigt brukar fungera väldigt bra på bugaren).

När det gäller den bästa internationella kedjan säger jag Whataburger.
Tyvärr finns den bara i södra USA och Mexico.

Fast den absolut bästa burgaren är så klart den man själv gör och grillar på sommaren
Citera
2004-02-13, 15:41
Medlem
retrorods avatar
max

Citat:
Ursprungligen postat av zaphir
mAx är en klar vinnare
Håller med till 110% MAX rules...
Citera
2004-02-13, 15:54
Medlem
2big4yous avatar
"Lappens Grill"i Hedemora regerar!!!!
Mastodont portioner!
Citera
2004-03-01, 00:10
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas18z
lappens i hedemora mycket käk som fasen

Vadå då, brukar du inte bli mätt på en vanlig 150grams med strips?
Citera
2004-03-01, 00:14
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrorod
Håller med till 110% MAX rules...
MAX suger snokfis!!! Logistik som en butik i Murmansk, beställ vid toaletten, betala vid ytterdörren samt hämta din kladdiga ursäkt till burgare vid parkeringen. Max går fetbort!!
Citera
2004-03-01, 02:09
Bannlyst
Tycker nog att Mammas i TÄby har de bästa burgarna.
Citera
2004-03-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
1. MAX*
2. Burger King
3. Sibylla*

* samma leverantör av råvaror?

du vet väl att BK "micrar" sina hamburgare? McDonald´s gjorde samma sak i USA fram till för några år sen. (5-6 år?)
Citera
2004-03-09, 15:36
Medlem
Psykozs avatar
Sveriges godaste hamburgare gör man hemma, i sitt egna kök!
Citera
2004-03-13, 23:11
Bannlyst
Jag tycker att Sibylla är godast, man kan ju själv få välja vad man vill ha på och på så sätt välja smak. Plus att de som enda snabbmatsresturang i Sverige(vad jag vet) är renliga och noga med att inte ta i maten och att ofta gör rent grillar och sådant.

Mcdonalds är bara torra och äckliga plus att man får skitproblem ibland efter att ha ätit där, förmodligen tvättar personalen inte händerna efter att de har torkat sig i ändan utan papper.

Max är fulla av flott, klämmer man på hamburgarna så rinne...forsar det fram flott. Den enda hamburgare jag gillat där är en de kallade "Aloha"(stark sås plus en skiva annanas) som de hade under några månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in