Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-01-19, 22:43
Moderator
Evil Eds avatar
En äcklig hamburgare är Skeneburgare på Skenegrillen.

Den innehåller stekta champinjoner och friterad persilja. Slå den!
Citera
2004-01-20, 04:18
Medlem
Chokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pettan
När jag såg rubriken till den här tråden dök STÅNGEBRO upp i huvet, sen när författarn själv nämner stället är det ju guld... Tacoburgare med pommes o tzatziki...... helvete va gott stångebro är.... träligt på vintern att behöva sitta inne o trängas....
Dock är personalen mindre rolig men det funkar o man är ju där för maten....

Håller med, Stångebro Gatukök har dom godaste burgarna jag tjusat mina smaklökar med.
Dock ska det vara Tzatziki burgaren med pommes&bearnaisesås
Citera
2004-01-20, 11:55
Medlem
Nadss avatar
Det är inte sveriges godare men en Big Mac blir mycket godare om man äter mellanbrödet med ovanliggande sallad först och sedan äter resten.
Citera
2004-01-20, 22:14
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choke
Håller med, Stångebro Gatukök har dom godaste burgarna jag tjusat mina smaklökar med.
Dock ska det vara Tzatziki burgaren med pommes&bearnaisesås

Känns skönt att man håller med mig i åtminstone två av trådens över 80 inlägg.
Min tro är att övrigta postare inte ätit på stångebro gatukök.
Perfekt att ta en burgare där på vägen mot stångebrohallen, där man ska se LHC spöa Färjestad eller nåt annat sopgäng.
Citera
2004-02-05, 21:30
Medlem
kokaloos avatar
NI HAR GLÖMT DET BÄSTA STÄLLET AV ALLA NORSBORG GRILLEN !!!!!!!!
deras 150 med ost eller deras feta kebab tallrik oj oj oj oj vad det vattnas i munen.....
Citera
2004-02-06, 10:47
Medlem
kenobes avatar
två tips från sthlm

Pleskavijca (kan mycket väl vara felstavat) på Mariagrillen, Mariatorget nån gång på natten när man är full. Fantastisk upplevelse och tillräckligt med kryddor för att t.o.m jag ska uppfatta några smaker så dags.

Galen bukfylla får man på Orontes vid Odenplan. Har aldrig fått sådana berg av kött som där.
Citera
2004-02-06, 11:10
Medlem
petersens avatar
Den godaste hamburgaren i Sverige eller precis utanför Sverige serveras på Peder Oxe (Gråbrøderstorv) i Köpenhamn. Pricken (vid Leo/Pfizer) i Helsingborg har förbannat goda hamburgare, gott mos och rejäla öppettider. Stippes (vid Triangeln) i Malmö har också väldigt goda hamburgare och är ett klassiskt fyllematshak.

Sveriges första hamburgerbar låg i Helsingborg. Den fanns en halv trappa ned på hörnan Drottningg. - Hamntorget, där Löhnnkrogen låg/ligger nu.
Citera
2004-02-06, 12:44
Bannlyst
Ater sallan hamburgare men utav dom jag kan komma ihag sa kan jag rekommendera Grill Ruby pa Osterlanggatan i Stockholm.

Hamburgare 200g fran trakolsgrillen med pommes frites, coleslaw, guacamole och chilimarinerade gronsaker...

SEK 149:-

Smaskens!
Citera
2004-02-06, 12:48
Medlem
aac_rippers avatar
1. MAX*
2. Burger King
3. Sibylla*

* samma leverantör av råvaror?
Citera
2004-02-06, 23:13
Medlem
ssXs avatar
US ( Uncle sam´s ) i Karlskrona hade dom godaste på sin tid... Framför allt när Helena jobbade där. Gratis e alltid godast =)

Annars så e en nylagad Big King XXL på BK alltid smaskens...
Citera
2004-02-07, 15:20
Medlem
Reine Röksvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo
NI HAR GLÖMT DET BÄSTA STÄLLET AV ALLA NORSBORG GRILLEN !!!!!!!!
deras 150 med ost eller deras feta kebab tallrik oj oj oj oj vad det vattnas i munen.....

Låter bra...synd bara att man inte vågar åka till norsborg..
Citera
2004-02-10, 16:12
Medlem
bjuks avatar
Jag kan säga er allesammans att på Hasse's Kiosk som ligger i den lilla raggarhålan grängsberg cirka 2mil söder om ludvika finns dom absolut godaste burgarna i Sverige.
DET KAN INGEN ÄNDRA PÅ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in