Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-21, 22:44
Medlem
Zartazas avatar
Hamburgarna på Götes Grill i Årjäng är jävligt goda.
Citera
2012-12-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Klockans grill i karlshamn

Haha vafan det stället är ju sämst :P
Citera
2012-12-21, 23:16
Medlem
18137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Jaså? De mal sin egen köttfärs? Är det bara något de sagt till dig, något du tror eller något du vet? Om du har sett maskinen så har du väl också frågan om vilken sorts kött de stoppar ner i maskinen?

Måste säga att jag blir lite impad om det verkligen finns en grillkiosk som gör sin egen köttfärs av kvalitetkött. Det har väl dock inte hänt förr så jag är något skeptisk.

Grillkiosk? Vet inte var du kommer ifrån men i Sthlm mal alla ställen men en uns självrespekt givetvis sin egen färs. Oftast är det högrev som används. Mina två favoritställen här i byn är Saddle & Sabre samt Flippin' Burgers. Varning för Flippin' bara, är ofta 30-60 minuters väntan, men den som väntar på nåt gott
Citera
2012-12-21, 23:22
Medlem
magnusmagnuss avatar
Vissa nämner vanliga gatukök och visst gör vissa gatukök jävligt goda burgare. Känns dock som en annan kategori av burgare då det oftast rör sig om fabrikstillverkade frysburgare. Lite som att jämföra turkpizza med stenugnsbakad finpizza, två helt olika grejer som funkar prima beroende på vad man är sugen på.
Citera
2012-12-21, 23:41
Medlem
Vart exakt ligger det? Bodde på mellangatan förut, är det mot ica-butiken till? Dålig på gatunamn, så beskriv gärna med landmärken. Ska ner till jönnet över jul och provar gärna något bra!

För att tillföra till tråden får jag vill tipsa (säkert som tionde man i tråden, inte läst den än) om Vegabaren som ligger där jag numer huserar. Söder om Stockholm, i Handen, ligger denna välkända hamburgerbar. Om du någonsin är här så är det Sambalburgare du ska köpa.
Citera
2012-12-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNViSiBiLiTY
för några år sen ja, nu är stället inte sig likt. väljer nästan donken istället för vega. synd med tanke på hur gott det var innan.
Tycker du? Jag har käkat på vegabaren till och från i åtminstone tio-femton år och tycker att det håller.
Citera
2012-12-21, 23:47
Medlem
bonnlurks avatar
Stångebro gatukök i Linköping gör förjävla fina burgare, hemgjorda såser etc och såklart inga frysburgare utan köttfärs som slängs direkt på stekhällen och plattas till. Testa om ni är här, själv tänker jag se till att åka en sväng till jönköping och se vad det är tal om.
Citera
2012-12-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thafalconer
Ingen levererar burgare som de gör på flippin' burgers, lätt de bästa burgarna i Sverige. AG Restaurang har också något att säga om saken dock, fina burgare där med.

De är fan inte så jävla duktiga på flippin' burgers, AGs burgare är bättre, utan tvek. Pubologi detsamma, även Pontus har bättre burgare. Flippin' burgers är riktig letdown.
Senast redigerad av DBLDEUCE 2012-12-22 kl. 00:07.
Citera
2012-12-22, 00:23
Medlem
GeeStyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Gideonsbergsgrillen i Västerås är tamejfan riktigt gott! Bästa burgaren jag har ätit i alla fall.

"Gidde-grillen", med sina giddeburgare är Västerås godaste burgare iaf. Sen så är Västerås mer känt för kebaben =D

Jobbigt att ha the munchies när ni nämner ett ställe som heter munchies, fan jobbigt att läsa i tråden ens, blev sugen på en fet 200-grams burgare men pallar fan inte åka till gidde
Senast redigerad av GeeStyle 2012-12-22 kl. 00:25.
Citera
2012-12-22, 00:27
Medlem
Kaustis avatar
Av egen erfarenhet får jag säga Flippin Burgers i Stockholm. Efter wagyu-burgaren i Tokyo är det den bästa burgaren jag smakat. Då har jag åndå rest runt i USA i två månader och käkat en massa burgare där.

Ingtressanr med jönköpingsstället dock, ska försöka prova det om man har vägarna förbi nåndag.
Citera
2012-12-22, 00:44
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Klövsjö, krogen vid golfbanan.

Och hungrig fick du mig att bli.. förbaskade TS
Senast redigerad av Bigity-Wigity 2012-12-22 kl. 00:47.
Citera
2012-12-22, 00:45
Medlem
bowlingjockes avatar
Lappens i Hedemora.
JÄVLAR.. du blir mätt vill jag lova! Ökänt ställe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in