Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-12, 20:32
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Sorbon i bromma plan har definitivt den godaste burgaren jag ätit. Polarna som beställde plankstek och diverse annat ångrade sig direkt..

The sheboygan

Hamburgerkött 250/500g, amerikansk korv, bacon, 2 lager ost, sallad, stekt lök, deras egen pale ale senaps glaze, dressing på ciabatta bröd med farm fries. Hemma malt kött givetvis.

Att man sen kan välja bland (hundratals?) öl är ju inte helt fel. Måste äta igen!!!!!!!!!!

Nr.2 på plats måste vara e4a baren, deras 150g dubbel burgare med bacon och ost är verkligen inte fel, slinker ner på 2 sekunder om man är där på lunch tid! Även bbq burgaren där är guld... !
Citera
2013-06-12, 20:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Åt en hamburgare på en pub som heter Flying Barrel i Göteborg, det är nog den godaste som jag ätit ute (tycker inget slår mina hemgjorda). Men har för mig att det var dyrt, sen var jag tyvärr full, så jag kommer inte ihåg allt.

Ska prova burgersson nästa gång jag är i Göteborg.
Det var som tusan! Då måste jag prova Flying Barrel; har enbart hört om deras Rom-provningskvällar.
Citera
2013-06-12, 21:26
Medlem
Big Bosss avatar
Ärligt talat så har Flippin den godaste hamburgaren jag ätit i Sverige, aldrig ätit så gott malt kött innan på en hamburgare i detta land. Det positiva är ju att hamburgaren i och med detta har fått ett uppsving och fler o fler ställen med egenmald färs med mera öppnar nu över landet. Burgersson och Berså nu i Göteborg också. Ska prövas framöver...
Citera
2013-06-18, 17:47
Medlem
Efter att ha käkat på flippin tre gånger och Oljebaren två, så måste jag nog ge Oljebaren titeln "Stockholms bästa burgare". Men det är jämnt. Oljebaren är lite mer åt "fine dining"-hållet, medans flippin är lite mer åt "fetmat"-hållet. Då menar jag fetmat i den absolut mest positiva mening det kan användas
Citera
2013-06-18, 19:13
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Efter att ha käkat på flippin tre gånger och Oljebaren två, så måste jag nog ge Oljebaren titeln "Stockholms bästa burgare". Men det är jämnt. Oljebaren är lite mer åt "fine dining"-hållet, medans flippin är lite mer åt "fetmat"-hållet. Då menar jag fetmat i den absolut mest positiva mening det kan användas

Jon snodde ju konceptet eller hamburgar-stuket (om man får säga så) från USA, där är väl allt fett.

Kan ju vara en förklaring, sen är ju fett en smakbärare - så kanske det är förklaringen.

Men helt klart ett uppsving på hamburgarfronten jämfört med grillen i hörnet eller MAX, Sibylla, Frasses, BK och donken.
Citera
2013-06-18, 21:44
Medlem
christerys avatar
Nu har metro kikat på lite fler, inte sett dom tidigare i tråden - men man missar mycket när man blir gammal och grå...

Citat:
Hamburgertrenden har fått flera burgerhak att poppa upp runt om i Stockholm. Jonas Cramby har testätit på de tre senaste tillskotten.
http://www.metro.se/noje/cramby-testar-stockholms-nya-burgarhak/EVHmeq!AT0F0aiYtxem/

Prime burger company 2/5
Lily’s burgers 3/5
Svenska Hamburgerköket 3/5

Men ~100 spänn är lite dyrt tycker jag fortfarande. Då ingen fick mer än 3/5, sista stod det inte ens pris på.

Men skönheten ligger ju i betraktarens öga (smakpreferens)...
Citera
2013-06-18, 21:51
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas

Hamburgare ska inte vara fine dining, såna hamburgare är rena skiten enligt mig. Det ska vara basic stuk på hamburgare och dom ska ätas med händerna, no more no less! Ingen jävla bullshit helt enkelt.
Citera
2013-06-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Hamburgare ska inte vara fine dining, såna hamburgare är rena skiten enligt mig. Det ska vara basic stuk på hamburgare och dom ska ätas med händerna, no more no less! Ingen jävla bullshit helt enkelt.

Äh, vad fan man måste ju ge plats för båda delarna. Både restaurang-burgare och snabbmats dito.
Självklart ska dom ätas med händerna, Oljebaren pushar ju till och med för det med våtservetten man får till hamburgaren där det står typ "för att det är godast att äta med händerna" eller något sådant.
Citera
2013-06-19, 00:43
Medlem
Månsans avatar
Varför krångla till det med massa lokala syltors löjliga försök att bygga hamburgare?
Big Mac är självfallet bäst. Prisvärd och vetenskapligt komponerad i den exakt rätta mixen av bröd-kött-sås-sallad-kryddning.

McDonalds omsätter 27 miljarder dollar/år. Efter 70 år i branschen kan man vara trygg med att de hunnit fundera ut det bästa receptet.
Citera
2013-06-22, 15:03
Medlem
unclefloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ärligt talat så har Flippin den godaste hamburgaren jag ätit i Sverige, aldrig ätit så gott malt kött innan på en hamburgare i detta land. Det positiva är ju att hamburgaren i och med detta har fått ett uppsving och fler o fler ställen med egenmald färs med mera öppnar nu över landet. Burgersson och Berså nu i Göteborg också. Ska prövas framöver...

Burgersson verkar bra, varken mer eller mindre, enligt dom jag snackat med. Har ännu inte hunnit dit. Är rätt skeptisk mot Berså, men det får väl bli ett besök även där. Det snackas dessutom om något tredje ställe, Butcher's Market, som har eller ska öppna. Kul att det händer något, för man har ju dragit i sig ett par torra jävla skitpuckar med halvfabrikatbröd genom åren.
Citera
2013-06-24, 01:59
Medlem
muntiis avatar
Burger Inn i Falkenberg är fördjävla fint. Även det nyöppnade Munchies Burger i Jönköping är snuskigt gott!
Citera
2013-06-24, 22:13
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unclefloyd
Burgersson verkar bra, varken mer eller mindre, enligt dom jag snackat med. Har ännu inte hunnit dit. Är rätt skeptisk mot Berså, men det får väl bli ett besök även där. Det snackas dessutom om något tredje ställe, Butcher's Market, som har eller ska öppna. Kul att det händer något, för man har ju dragit i sig ett par torra jävla skitpuckar med halvfabrikatbröd genom åren.

Det är det jag menar, att det är jäkligt bra att det händer något nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in