2009-09-03, 20:22
Medlem
Genastys avatar
En liten, kompakt kamera med faktiskt bildkvalitet. Skiter i megapixlar, zoom och hur stor skärmen är eller om den ens existerar. Vad jag vill ha är det absolut bästa utan massa töntigt och bekvämt lull-lull, för under tusen spänn.

Frågan är om det finns nåt vettigt för det priset? Var länge sen jag var inne i kameravärlden.
2009-09-04, 08:43
Medlem
Snabbmakaroners avatar
Jag betvivlar detta starkt. Det första som händer med en billig kamera är att optiken blir kass. Fotograferar du i strålande solljus en varm junidag blir det säkert "ok", men är det det minsta avvikande ljusförhållande (inomhus, kväll etc) blir det grynigt och nästan svart/vita kort.

Tyvärr, lägg istället 2000kr o få en betydligt bättre kamera.
2009-09-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genasty
En liten, kompakt kamera med faktiskt bildkvalitet. Skiter i megapixlar, zoom och hur stor skärmen är eller om den ens existerar. Vad jag vill ha är det absolut bästa utan massa töntigt och bekvämt lull-lull, för under tusen spänn.

Frågan är om det finns nåt vettigt för det priset? Var länge sen jag var inne i kameravärlden.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=991992
2009-09-06, 22:33
Medlem
Genastys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner
Jag betvivlar detta starkt. Det första som händer med en billig kamera är att optiken blir kass. Fotograferar du i strålande solljus en varm junidag blir det säkert "ok", men är det det minsta avvikande ljusförhållande (inomhus, kväll etc) blir det grynigt och nästan svart/vita kort.

Tyvärr, lägg istället 2000kr o få en betydligt bättre kamera.

OK, på så vis. Ja, min far hade för några år sen en kamera, en billig vanlig Svensson-kamera för 1500:-, o den var ju värdelös jämfört med min egna kamera för 5.000:-

Vad ska man köpa för 2.000:- då? Max (verkligen MAX) 2.000:-. Skiter fullständigt i zoom och bildskärm och annat onödigt tjafs. Några tips?

edit: Säg max 2,200 typ, kan alltid pruta lite...
Senast redigerad av Genasty 2009-09-06 kl. 22:38.
2009-09-07, 16:41
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnby
https://www.flashback.org/showthread.php?t=991992

Utmärkt förslag, vänligen fortsätt diskussionen där.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in