2009-09-03, 19:16
Medlem
Ställer klockan till rätt tid, nån vecka senare ligger den ca 7 minuter efter..? Har hänt ett par gånger nu.. Jävligt irriterande när man ska gå till bussen osv och den redan hat gått

Vad kan det vara?
Citera
2009-09-03, 19:19
Medlem
Delbos avatar
du kan kontrollera så att du har tidssynkronisering igång genom att högerklicka på klockan ta justera datum/tid och gå till fliken internettid.

där ställer du in så den synkroniserar mot någon tidsserver så ska du se att den håller tiden framöver

Citera
2009-09-03, 19:25
Medlem
Perfekt, tackar!

Den servern som jag hade gick inte att uppdatera mot fick byta till en annan.
Citera
2009-09-22, 17:16
Medlem
Vilken ska man ha då? Min ruta var iklickad på time.window.com men endå går den för sakta.
Citera
2009-10-13, 12:45
Medlem
Bumpar upp den här igen. Det hjälpte inte att byta server. Varje gång den uppdaterar eller jag uppdaterar den manuellt så stämmer ju tiden men så fort det går några dagar så hamnar den efter igen.. Efter 10 dar - 2 veckor så handlar det om typ 7 minuter eller mer.
Nån som har nån idé?

Vista 64bit OS.
Citera
2009-10-13, 13:05
Medlem
Psydexs avatar
Jag vet inte hur det är nu för tiden, men förr styrdes väl datum och klocka via batteriet på moderkortet? Om det är så kanske ditt batteri på moderkortet är dåligt? Jag har faktiskt ingen aning, men det är ett tips iaf Batteriet är för övrigt ett sånt som sitter i bilnycklar med fjärrlås ( i varje fall på min ).
Citera
2009-10-15, 00:43
Medlem
Joo tänkte också på det men moderkortet är inte ens ett år gammalt men det kan ju va så iaf. Kanske testar att byta om inte någon har nått bättre förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in