2003-12-21, 19:12
Bannlyst
en liten fråga.

jag försöker att köra ett spel i virtual pc miljö. anledningen är att jag skall också köra ett program som ändrar lite roliga grejer så att det blir lättare att spela (heheh fuska)

eftersom ram minnet i den virtuella pcn är krypterat och i verkligheten ligger på den fysiska hårddisken kommer inte eventuella spionprogram att upptäcka att jag har andra grejer igång som ändrar på direct 3d.

nu till problemet.

virtual pc(eller liknande) har inte stöd för direct 3d så därför måste jag antingen tvinga den virtuella pcn att använda mitt riktiga grafikkort eller leta upp ett annat program som kan fixa det jag vill. jag vet andra som har lyckats att få vpcn att köra med ett annat grafikkort. är det någon här som kan hjälpa mig med detta?
Citera
2003-12-21, 21:51
Medlem
waynemarshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansiball
eftersom ram minnet i den virtuella pcn är krypterat och i verkligheten ligger på den fysiska hårddisken kommer inte eventuella spionprogram

har iofs inte provat virtual pc men att minnet skulle vara krypterat låter lustigt. även att ram minnet ligger på en fysisk hårdisk. Det tar ju bort själva iden med ram minne som snabbåtkommligt arbetsminne (både krypteringen och att använda en HD som arbetsminne).

I övrigt vet jag inte riktigt vad frågan har med kryptering att göra.
Citera
2003-12-22, 00:16
Medlem
Lösningen ligger knappast i krypteringen ialla fall!
MOVED------------------>
Citera
2003-12-22, 00:42
Medlem
sysops avatar
Snackar vi om Microsoft (tidigare connectix) virtual pc ? VPC använder ditt konventionella ram, inget annat. Däremot KAN du välja att skapa en virtual HD då är den virtuella datorns hårddisk mycket riktigt en fil på värdens HD. Du tänker inte på grafikminnet? However, VPC stödjer ej direct 3D och jag kan inte heller lista ut hur man skulla kunna få VPC att få direktåtkomst till ditt första grafikchip. För mig låter det som en omöjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in