2009-09-03, 10:33
Bannlyst
Ja, som sagt..
Dator låser sig när jag loggar in på mitt konto, när den ska börja ladda alla program så kommer det upp en ruta som säger "installerar anpassade inställningar för: C:\Windows\system32\fdgm.exe" ist för att ladda programmen, när denna rutan väl är uppe så kan jag inte gära någonting, har försökt med ctrl+Alt+Delete (aktivitetshanteraren) Men då står det "aktivitetshanteraren har blivit inaktiverad av Admin" .

Förmodligen nåt Virus, och hur fan får jag bort skiten isf, för gjorde en genomsökning, och den tog bort "hoten" den hittade, och sen funkar inte CD-läseren heller, så kommer jag inte in i datorn så blire till att skrota skiten, :/ .

Hoppas någon förstår mitt problem och någon datorkunnig kan hjälpa mig,

Tack på förhand
Senast redigerad av loladin 2009-09-03 kl. 10:38.
Citera
2009-09-03, 11:13
Medlem
927s avatar
fdgm.exe lär vara malware, starta datorn i felsäkert läge och scanna med några program (jag vet ju inte vilka du har). du kan även kolla vilka processer som startar med windows och du kan även byta namn på filen till fdgm.exe.bad. man gör det man kan/som går tills det går att starta datorn normalt sen kan man forsätta rensa datorn
Citera
2009-09-04, 18:01
Bannlyst
ty, fick bort skiten faktiskt , fick trycka som en idiot på alla tangenter på tangentbordet för att få upp att jag ville starta den i felsäkert läge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in