Citat:
Ursprungligen postat av
antonbergh
Du verkar f helt rtt. Kollat in det lite nu, ser inget vidare ut.
De r kassa p att ta in hjlp av mnniskor som verkligen leder bolagsspel och vet hur det BORDE se ut.
De "kan allt sjlva redan". Och de lider av "frenklingsngest". Att lta funktionera vara flexibla verkar vara de vara livrdda fr.
Under en period jobbade jag p att spelbolag och skrev ihop en krav-spec p "det perfekta andelsspelsupplgget" ( enligt mig sjlv...haha ).
Fr att gra en lng historia kort var chefernas reaktion. "Ser bra ut. Men det blir fr svrt fr medelspelaren att hantera". Det som ALLA missar r att det inte r medelspelaren som ska vara lagkapten/lagledare. Medelspelarna ska bara kpa andelar.
Nu ser Svenska Spels nya tillsammans-upplgg nd inte superhemskt ut tycker jag. Kunde ha varit mycket, mycket vrre. Det tragiska r att min erfarenhet av Svenska Spel r att de r oerhrt lngsamma med att gra frbttringar och tillgg i sina funktioner. Det r som att det r programmerat "ad hoc" och helt utan tanke p att det ska kunna utvecklas vidare.
Vi fr hoppas att jag har tokfel p den punkten i alla fall och att de lgger till lite lull-lull som "stt max antal andelar" ( som skapar en frst till kvarn-situation ) och annat som behvs fr att det ska g att spela tillsammans med varandra p fler n ett stt.