Citat:
Ursprungligen postat av
Topptipparen
Det var inget svar på frågorna.
Det låter inte eom en sund affärsmodell om det förhåller sig så, och ingen skulle ju då spela. Är medier underrättade om saken? Här finns ju en praktskandal att gräva upp?
Jag kan tänka mig att om man spelar för "hundratusentals kronor i veckan" så sysslar man mest med att game:a systemet snarare än att spela, och att sådana klienter då kan bli föremål för begränsningar. Som jämförande exempel finns det generella maxgränser för spel på tips (20000) och liknande.
Frågorna är alltså obesvarade: hur utbrett är det, vilka summor handlar det om, vilken volym på spelandet?
Ingen skulle spela?
Folk skiter i vilket så länge de själva inte drabbas, det gäller inte bara här utan precis överallt.
Varför tror du till exempel att Ryan Air fortfarande existerar? Just för att folk skiter i vilket så länge de inte drabbas själva...
Vad fan är att game:a systemet för något?
Jag spelade givetvis endast på odds som Svenska Svin själva erbjöd. Det är ju inte så att jag satte mina egna odds, om de inte vågar stå för sina egna odds så varför i helvete erbjuder de oddsen för?
Nu ska till Svenska Svins försvar sägas att de givetvis inte är ensamma om detta, tvärtom egentligen så var de i princip ensamma om att behandla alla kunder lika till november 2023.
Men till slut tog girigheten över, förmodligen för att deras intäkter minskade när speltorskarna kunde stänga av sig själva eller Svenska Svin begränsade dem mot deras vilja för att visa "spelansvar".
Kommer det in mindre från speltorskarna så kände man sig tydligen tvungna att täppa till kranen på andra sidan. Moral och etik var inte lika viktiga då plötsligt...