2025-10-13, 23:53
Medlem
Topptipparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Jag satsade inget eftersom det är ju totalt meningslöst när man får vinna endast 22 kr.
Spelar ingen roll vad oddset är, jag får endast vinna 22 kr oavsett odds.
Är oddset 2 ggr så får jag satsa 22 kr, är oddset 1.50 så får jag satsa 44 kr och så vidare...

Hur hamnade du där?

Vilken motivering har getts?

Har du varit i kontakt med SS?

Hur utbrett är detta?

Hur mycket spelar du för per vecka?
Citera
2025-10-14, 00:29
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topptipparen
Hur hamnade du där?

Hur utbrett är detta?

Har vunnit för mycket tydligen. Fast för ett statligt bolag som går miljarder plus år ut och år in borde det vara piss i havet.

Ja jag har varit i kontakt med Svenska Svin. De har först ignorerat att svara men efter tjat har de sagt att detta är ett affärsbeslut och efter det så har de fortsatt ignorera. Hur uppenbart som helst att de bara vill ha förlorande kunder.

Det är väldigt utbrett. Hela branschen funkar på detta sättet. Only losers welcome fast i reklamfilmerna låtsas de om något annat.

Sen Betfair försvann så spelar jag knappt något då det var det enda stället som tillät mig satsa stora belopp. Brukade omsätta flera hundra tusen i veckan. Det är djupt tragiskt detta och ändå så finns det pappskallar som förvånas att jag är bitter...

Det folk måste fatta är att det kan drabba dem också så fort de börjar vinna istället för att förlora.
Spel handlar trots allt att vinna och så får man inte vinna, det är ju ungefär lika bisarrt som att mataffärer inte skulle tillåta att folk åt upp maten de köpte. Eller biluthyrningsfirmor som inte tillät att folk körde bilen, eller hotell som inte tillät gäster sova i rummet.
Citera
2025-10-14, 03:39
Medlem
Citat:
Hur hamnade du där?

Hur utbrett är detta?

Det räcker att man spelar singlar och höga odds för att bli limiterad

Jag spelar endast singlar och det hatar spelbolagen

Spelar du på hörnor skott och liknande blir du ännu snabbare limiterad
Citera
2025-10-14, 16:49
Medlem
Topptipparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Det räcker att man spelar singlar och höga odds för att bli limiterad

Jag spelar endast singlar och det hatar spelbolagen

Spelar du på hörnor skott och liknande blir du ännu snabbare limiterad

Det var inget svar på frågorna.

Det låter inte eom en sund affärsmodell om det förhåller sig så, och ingen skulle ju då spela. Är medier underrättade om saken? Här finns ju en praktskandal att gräva upp?

Jag kan tänka mig att om man spelar för "hundratusentals kronor i veckan" så sysslar man mest med att game:a systemet snarare än att spela, och att sådana klienter då kan bli föremål för begränsningar. Som jämförande exempel finns det generella maxgränser för spel på tips (20000) och liknande.

Frågorna är alltså obesvarade: hur utbrett är det, vilka summor handlar det om, vilken volym på spelandet?
Citera
2025-10-14, 19:48
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Det var inget svar på frågorna.

Det låter inte eom en sund affärsmodell om det förhåller sig så, och ingen skulle ju då spela. Är medier underrättade om saken? Här finns ju en praktskandal att gräva upp?

Jag kan tänka mig att om man spelar för "hundratusentals kronor i veckan" så sysslar man mest med att game:a systemet snarare än att spela, och att sådana klienter då kan bli föremål för begränsningar. Som jämförande exempel finns det generella maxgränser för spel på tips (20000) och liknande.

Frågorna är alltså obesvarade: hur utbrett är det, vilka summor handlar det om, vilken volym på spelandet?

Ingen skulle spela?
Folk skiter i vilket så länge de själva inte drabbas, det gäller inte bara här utan precis överallt.
Varför tror du till exempel att Ryan Air fortfarande existerar? Just för att folk skiter i vilket så länge de inte drabbas själva...

Vad fan är att game:a systemet för något?
Jag spelade givetvis endast på odds som Svenska Svin själva erbjöd. Det är ju inte så att jag satte mina egna odds, om de inte vågar stå för sina egna odds så varför i helvete erbjuder de oddsen för?

Nu ska till Svenska Svins försvar sägas att de givetvis inte är ensamma om detta, tvärtom egentligen så var de i princip ensamma om att behandla alla kunder lika till november 2023.
Men till slut tog girigheten över, förmodligen för att deras intäkter minskade när speltorskarna kunde stänga av sig själva eller Svenska Svin begränsade dem mot deras vilja för att visa "spelansvar".
Kommer det in mindre från speltorskarna så kände man sig tydligen tvungna att täppa till kranen på andra sidan. Moral och etik var inte lika viktiga då plötsligt...
Senast redigerad av LimitedByAsholes 2025-10-14 kl. 19:55.
Citera
2025-10-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Ingen skulle spela?
Folk skiter i vilket så länge de själva inte drabbas, det gäller inte bara här utan precis överallt.
Varför tror du till exempel att Ryan Air fortfarande existerar? Just för att folk skiter i vilket så länge de inte drabbas själva...

Vad fan är att game:a systemet för något?
Jag spelade givetvis endast på odds som Svenska Svin själva erbjöd. Det är ju inte så att jag satte mina egna odds, om de inte vågar stå för sina egna odds så varför i helvete erbjuder de oddsen för?

Nu ska till Svenska Svins försvar sägas att de givetvis inte är ensamma om detta, tvärtom egentligen så var de i princip ensamma om att behandla alla kunder lika till november 2023.
Men till slut tog girigheten över, förmodligen för att deras intäkter minskade när speltorskarna kunde stänga av sig själva eller Svenska Svin begränsade dem mot deras vilja för att visa "spelansvar".
Kommer det in mindre från speltorskarna så kände man sig tydligen tvungna att täppa till kranen på andra sidan. Moral och etik var inte lika viktiga då plötsligt...

Tror förändringen på SS har med denna skit tidö moderat regering att göra. De har strypt alla alternativ inkomster med skatt och sänkt bidrag osv osv
Nu jagar de alla som är sjuka och inte har ett traditionellt 9/5 arbete till döds

Mer pengar måste till ukraina 😏
Senast redigerad av falafel111 2025-10-15 kl. 01:13.
Citera
2025-11-04, 21:01
Medlem
Haha går varken lägga bet på svenska spel, eller ATG eller bet365 just nu, va fan hack attack??
Citera
2025-11-04, 21:32
Medlem
"Ett av dina val på kupongen kan inte kombineras med något annat spel.

Vänligen korrigera din kupong eller byt till singlar." Förstår inte varför jag inte kan lägga spelet?

Oddset, vad är felet?
Senast redigerad av slazinger 2025-11-04 kl. 21:35.
Citera
2025-11-08, 19:58
Medlem
VoktorDodkas avatar
Sen dom ändrade till det "nya" lotto och Joker så har jag haft två rätt på Joker 5(fem!) gånger på samma jokerrad, ingen av de gångerna hade jag vunnit på det gamla sättet. För mig har det varit lönande med det nya Jokerspelet.
Citera
Igår, 10:26
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Sen dom ändrade till det "nya" lotto och Joker så har jag haft två rätt på Joker 5(fem!) gånger på samma jokerrad, ingen av de gångerna hade jag vunnit på det gamla sättet. För mig har det varit lönande med det nya Jokerspelet.

Jag gillar också nya Lotto och Joker. Har för närvarande lagt ned Keno och spelar bara Lotto med Joker.

Ps. Gillar ditt användarnamn!
Senast redigerad av Cindell Igår kl. 10:29.
Citera
Igår, 22:01
Medlem
Har en liten fundering kring fysiska trisslotter. De nya kan man nu rätta direkt i mobilen. Man scannar en QR kod på baksidan och anger en 4 siffrig kod från kontrollrutan.

Då kommer frågan, går detta att manipulera på något sätt? 4 siffror ger inte så många kombinationer. Jag antar att QR koden är unik för varje lott. Men frågan är om det ligger någon begränsning i antal försök man har med den 4-siffriga koden.

Tänk att man jobbar i en förbutik, tar bilder på alla qr koder, tar med hem. Sen hemma försöker man knäcka den 4-siffriga koden.

Vad tror ni hade hänt?
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritiskrealist
Har en liten fundering kring fysiska trisslotter. De nya kan man nu rätta direkt i mobilen. Man scannar en QR kod på baksidan och anger en 4 siffrig kod från kontrollrutan.

Då kommer frågan, går detta att manipulera på något sätt? 4 siffror ger inte så många kombinationer. Jag antar att QR koden är unik för varje lott. Men frågan är om det ligger någon begränsning i antal försök man har med den 4-siffriga koden.

Tänk att man jobbar i en förbutik, tar bilder på alla qr koder, tar med hem. Sen hemma försöker man knäcka den 4-siffriga koden.

Vad tror ni hade hänt?

Köp en lott och testa slå fel kod ett gäng gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in