2009-09-03, 11:04
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygmotor
[...]jag är ingen BANK, jag pratar inte om pengar! jag kan inte slösa, jag ska spara - ekonomin är min ensak!
Ett riktigt Elefantmannen-moment. Bra sagt!
Citera
2009-09-03, 11:05
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIGHLENDER
Släng in dom på mitt konto, så håller jag dom åt dig! ;-)

Jag kan också offra mig och ta endel av pengarna om det är stora belopp!
Citera
2009-09-03, 11:05
skippa dom vännerna.

jag har en jobbig polare till en polare som när han blir full håller på och tjatar hur rika vissa är.

jag ignorerar bara detta och går och pratar med några andra
Citera
2009-09-03, 12:28
Medlem
Ryghs avatar
Skaffa nya vänner. Eller dra en tydligt gräns för dina nuvarande kompisar. Poängtera att du inte är någon bankomat. Du har inget att skämmas för (eller ljuga om för den delen).
Citera
2009-09-03, 12:31
Medlem
Investera dem i något, fonder, aktier, fastighet. Och om någon säger något så påpekar du bara att det inte är rätt läge med tanke på hur marknaden ser ut att sälja.
Citera
2009-09-03, 14:56
Medlem
Har också varit med om det där, det är bara att säga som det är och om dom inte är villiga att acceptera det, move on.
Citera
2009-09-03, 15:58
Bannlyst
Bry dig inte om andra. Står för dig själv. Gör de som känns rätt.
Citera
2009-09-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
stå för vem du är. Sniket som fan att inte vilja erkänna att du är snål och dessutom säkert försöker få ännu mer pengar av dina nära och kära. Det är en sak att vara ett snålt ego men att inte kunna stå för det är vekt. Lev din situation, du har pengar på gott och ont.

Alltså, man är väl inte snålt ego bara för att man inte finner det särskilt hett att försörja de med mindre pengar? Att folk inte har pengar i dagens sverige beror ju typ bara på aktiva val man gjort genom livet. Det är varken snålt eller ego att låta bli att bjuda folk som har det fattigt ställt på saker. Att vara generös är ju inte fel på något sätt men att inte pissa bort pengar på nära och kära är knappast att betrakta som snålt, bara förnuftigt och ansvarstagande.

Till op säger jag att du kan antingen säga att du förlorat pengarna på spel,investeringar eller liknande. Man lär sig med tiden att inte säga till folk att man har det gott ställt, det ställer bara till med jobbiga problem. Fördelen är att helt plötsligt är alla så jävla trevliga mot en.
Senast redigerad av hellsis666 2009-09-03 kl. 16:23.
Citera
2009-09-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
stå för vem du är. Sniket som fan att inte vilja erkänna att du är snål och dessutom säkert försöker få ännu mer pengar av dina nära och kära. Det är en sak att vara ett snålt ego men att inte kunna stå för det är vekt. Lev din situation, du har pengar på gott och ont.

Ja visst är det snålt att inte betala för andra
Citera
2009-09-03, 20:30
Medlem
flytta till canada o lev i skogen så slipper du höra deras jävla gnäll...
Citera
2009-09-03, 21:15
Medlem
Fastighet som du sedan hyr ut och sköter om bra.
Citera
2009-09-03, 22:33
Medlem
antonivanssons avatar
Det jag menar med snålt är att det lät som att TS inte vill gå miste om ev. bidrag från t.ex föräldrar eftersom de vet att han har pengar.

När jag säger stå för vem du är menar jag att man får ta både de goda och dåliga sidorna av livets gåvor. Om du har pengar får du mycket positivt och kul - och dessa reaktioner från folk - take it. Om du är snygg får du mycket positivt men också en del negativt. Det är liksom så det är. Verkar som du vill göra om livets villkor vilket man inte kan.

Det bästa TS kan göra är att acceptera människors olika sidor och lära sig att inte ta åt sig av det han stör sig på eller anser att folk gör felaktigt. Det är ju exakt det han önskar av de han själv pratar om.. Mirror

PS. jag kan slå mig i backen på att TS nånstans lider av dåligt samvete eller på något plan tvivlar över sitt ställningstagande. Man berörs sällan av folks åsikter särskilt starkt om man är trygg i det man själv tror på utan tvivel. Verkar som om han någonstans håller med om det som sägs till honom, annars skulle han nog bara rycka på axlarna åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in