2009-09-02, 22:46
Medlem
Gwildors avatar
Tjena!

Jag har lite problem när jag försöker lägga in film från DV-kamera i Premiere.. Jag har gjort det hundratals gånger och har aldrig haft några problem, förutom nu. När jag trycker på "Capture" och sedan "Record" så dyker detta felmeddelande upp: "Can't find capture inpoint. Try increasing preroll."

Vad beror det på, och hur löser jag det? Under Capture-rutans settings så finns det en ruta som heter "Preroll time" som jag testat öka, men fortfarande samma problem.. Någon som vet vad jag ska göra??

Kan tillägga att det går hur fint som helst att spela upp klippet från kameran i Capture-rutan.
Citera
2009-09-02, 23:17
Medlem
Får du någon tidskod och ser den normal ut när du kollar på klippet i Capture fönstret?

Pre-roll används egentligen om man har analoga band som inte har den digital tidskoden. Vilket får mig att tro att du kan ha gjort någon inställning i Capture fönstret av misstag. Det verkar på felmeddelandet att du har satt en inpoint som inte funkar, så försök ta bort den eller ändra dess värdet.

Du kan även testa att spola fram typ en min på bandet och se om Capture funkar längre fram på bandet.
Citera
2009-09-02, 23:33
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enricon
Får du någon tidskod och ser den normal ut när du kollar på klippet i Capture fönstret?

Japp, den ser normal ut. Har testat sätta inputs hit och dit osv, men icke

Citat:
Pre-roll används egentligen om man har analoga band som inte har den digital tidskoden. Vilket får mig att tro att du kan ha gjort någon inställning i Capture fönstret av misstag. Det verkar på felmeddelandet att du har satt en inpoint som inte funkar, så försök ta bort den eller ändra dess värdet.

Du kan även testa att spola fram typ en min på bandet och se om Capture funkar längre fram på bandet.

Har testat spola fram en bra bit men fortfarande samma sak.. Vetefan varför det ska krångla.
Citera
2009-09-02, 23:44
Medlem
Är det bara de DV-bandet som krånglar? Testa att sätta ett annat, och om du får samma felmeddelande är det någon inställning i Premiere, annars är det något med just de bandet.

Dum fråga kanske men har du testat att starta om Premiere, för det brukar lösa saker för mig när det buggar ur helt.
Citera
2009-09-03, 00:17
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Är det bara de DV-bandet som krånglar? Testa att sätta ett annat, och om du får samma felmeddelande är det någon inställning i Premiere, annars är det något med just de bandet.

Dum fråga kanske men har du testat att starta om Premiere, för det brukar lösa saker för mig när det buggar ur helt.

Har inte testat med något annat band, men får ta och göra det sedan. En temporär lösning fick bli att dra in skiten med Windows Movie Maker

Japps, den gamla hederliga starta om-lösningen är testad
Citera
2009-09-04, 08:31
Medlem
Gwildors avatar
Suck... Testade med ett nytt band, men får samma problem. Har kollat igenom alla inställningar i Capture-fönstret men allt ser ok ut. Any suggestions?
Citera
2009-09-13, 16:27
Medlem
Gwildors avatar
*bump*

Fortfarande ingen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem