2009-09-02, 20:18
Medlem
filmtokigs avatar
Jag har hört att det kan gå trögt i början,
Men tänkte om man kunde få lite goda råd.

Jag har lagt ut annonser i lokala tidningar, Delat ut reklamblad.

Det handlar om "hushållsnära tjänster"
Har sökt efter företag som kan göra en enkel hemsida, så att folk hittar mig när de googlar.
Problemet är att 5-7000 vill jag inte lägga för en enkel hemsida i dagsläget.

Kom gärna med några råd

Tacksam för svar.
Citera
2009-09-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmtokig
Jag har hört att det kan gå trögt i början,
Men tänkte om man kunde få lite goda råd.

Jag har lagt ut annonser i lokala tidningar, Delat ut reklamblad.

Det handlar om "hushållsnära tjänster"
Har sökt efter företag som kan göra en enkel hemsida, så att folk hittar mig när de googlar.
Problemet är att 5-7000 vill jag inte lägga för en enkel hemsida i dagsläget.

Kom gärna med några råd

Tacksam för svar.

Du har säkert någon kunnig i din närhet som kan göra enkla hemsidor.
Ge den personen en back öl så är saken biff...
Citera
2009-09-02, 20:27
Medlem
miklons avatar
En ok hemsida borde du kunna slänga ihop själv, om den framför allt ska innehålla kontaktinformation eller priser eller något annat som är hyfsat statiskt.

Däremot kanske du får lov att betala någon om det ska bli snyggt, men ska du anlita någon för hemsidan tror jag att du framför allt ska försöka hitta någon som kan hjälpa dig med sökmotoroptimering, om ingen hittar din hemsida spelar det ju ingen roll hur den ser ut.
Citera
2009-09-02, 20:30
Medlem
filmtokigs avatar
ok. var hittar jag det då? Känner ingen som håller på med det. längre
Senast redigerad av filmtokig 2009-09-02 kl. 20:36.
Citera
2009-09-03, 13:58
Medlem
Disco Moskvas avatar
Det finns en hel del gratisprogram för att bygga hemsidor. Du behöver absolut inget fancy, sikta på en enda sida och försök hålla det enkelt. Försöker man göra något mer avancerat men inte kan så blir det pannkaka. Domän köper du via one.com för 12 kr/mån.

Sen kan du göra enkla flyers i svartvitt där du skriver typ "Behöver du hjälp med [hushållsnära tjänster]?" och hänvisar till din hemsida. Dessa lägger du i brevlådorna i de områden där du tror att dina potentiella kunder kan finnas.
Citera
2009-09-04, 13:43
Medlem
filmtokigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Det finns en hel del gratisprogram för att bygga hemsidor. Du behöver absolut inget fancy, sikta på en enda sida och försök hålla det enkelt. Försöker man göra något mer avancerat men inte kan så blir det pannkaka. Domän köper du via one.com för 12 kr/mån.

Sen kan du göra enkla flyers i svartvitt där du skriver typ "Behöver du hjälp med [hushållsnära tjänster]?" och hänvisar till din hemsida. Dessa lägger du i brevlådorna i de områden där du tror att dina potentiella kunder kan finnas.

ok tack. funderat om man ska våga sig på one.com
Är inte så haj på den biten, men ska nog försöka
Citera
2009-09-04, 15:50
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Som hemsida kan man använda Wordpress som grund och sen antingen använda ett gratistema eller be någon webbutvecklare, mot kostnad, att utveckla en hemsida + cms, eller enbart design.

Sen lägger man upp det på ett webbhotell:
http://www.binero.se/
Citera
2009-09-04, 17:17
Medlem
Emilll88s avatar
one.com har gratis "hemsidor" och har specielt program i webbläsarn som är super enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in