2009-09-02, 17:41
Medlem
Tjenare, jag har googlat runt en del men kan inte hitta ngon med samma problem s jag kr ett longshot och kollar med er.

Har en acer 5530 med win7 som OS. Nr jag streamar media frn ntet tex svtplay eller liknande tjnster s hackar bilden mrkbart medan ljud flyter p som det ska. Testat med en massa olika weblsare (opera, FF, chrome, IE etc) med samma resultat. ven uppdaterat och ominstallerat flashplayer ett antal ggr.

Kr datorn via HDMI till en 40" Sony Bravia p fullHD-upplsning.

Vi kr flera andra datorer p samma internetuppkoppling utan liknande problem (dock ingen annan win7). Det kan omjligt vara hrdvaran som stter begrnsningar d det flyter med betydligt smre uppsttningar n den i acer 5530.

Kort och gott: HAR NGON ANNAN PROBLEM MED ATT STREAMA MEDIA I WINDOWS 7?

Funderat p om det r flashplayer som jvlas i win7 men inte hittat ngt om det p ntet heller...

Tack p frhand!
Citera
2009-09-02, 18:25
Medlem
avazzas avatar
Mste bara sga att det inte ndvndigtvis beror p operativsystemet, sitter med samma problem p Windows XP. Flash Player kan hacka och lagga och hnga sig nr det krs i fullskrm s man mste frminska igen, dock kan jag kra 3 st 1080p filmer samtidigt utan att det hackar.
Citera
2009-09-02, 20:05
Medlem
Nja, tvivlar p att det r Windows 7. Har du plats p hrddisken kan du ju testa att installera ett till OS, dvs dualboota och se om problemet kvarstr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in