• 1
  • 2
2003-12-21, 00:47
Medlem
PeeGees avatar
Har pillat å testat men får det inte annat än att det blir svart-vitt på TV:n...
Har en nyköpt S-Video kabel som använding från en bärbar 2,8 Ghz Fujitsu Siemens data..

förslag?

btw, man kan inte ta bort en tråd som man skapat LR? försökt å letat men det verkar inte gå...blir lite många inlägg om man har många frågor samma dag...
Citera
2003-12-21, 00:50
Medlem
Viruzs avatar
Har du testat tv-tools?
Fick mitt att rulla iaf. Kan fortfarande inte klona i färg, men jag kan få färg på tv:n iaf.
Citera
2003-12-21, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeeGee
Har pillat å testat men får det inte annat än att det blir svart-vitt på TV:n...
Har en nyköpt S-Video kabel som använding från en bärbar 2,8 Ghz Fujitsu Siemens data..

förslag?

btw, man kan inte ta bort en tråd som man skapat LR? försökt å letat men det verkar inte gå...blir lite många inlägg om man har många frågor samma dag...

låter som att det är fel tv:kanal du har inställd.. visar den verkligen samma kanal som du pluggat in S-video kablen på eller ngn närstående scart kablel...
Annars så är det bara o testa med en anna s-video kabel...
Citera
2003-12-21, 01:10
Medlem
PeeGees avatar
Ska ladda hem TV-Tools å testa! tack.

japp, rätt kanal, iochf har jag min DVD till Scart1, men det spelar väl ingen roll om datorn sitter i Scart2..?
Citera
2003-12-21, 03:41
Medlem
Byt till komposit ut i menyn.
Citera
2003-12-21, 05:45
Medlem
..

Det är fel kanal inställd på Tv:n
Citera
2003-12-21, 09:37
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajMon
Det är fel kanal inställd på Tv:n

Alls icke, det är helt klart fel kabel eller felaktig inkoppling....
Citera
2003-12-21, 11:16
Medlem
kokaloos avatar
kontrolera om kablarna om det inte är ngt fel på dom kolla om du har directX installerat på datorn. om inte så ladda ner den sen så ska det funka...hade samma problem föra veckan å då var det bara att installera directx..testa med det om det inte funkar så är det nog ngt annat som jag inte vet vad det är
Citera
2003-12-21, 11:16
Medlem
PeeGees avatar
- Hittar ej TV-Tools...Var finns det?
Mitt grafikkort är: Mobility Radeon 9000

- komposit??

- Det är rätt kanal, för det funkar på mina andra bärbara Compaq som står bredvid.
Iochf så använder jag inte S-Video kabeln från den för den har bara en vanlig video-utgång.. (analog sladd?)

Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Alls icke, det är helt klart fel kabel eller felaktig inkoppling....

- Jag köpte en S-Video kabel från Clas Ohlson, dock inte den dyraste...
köpte en 10 meters, S-VHS 4 Pin Plug VL6600G-1000

tack för svaren alla..
Nån som har nåt ytterligare tips??
Citera
2003-12-21, 11:20
Medlem
PeeGees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo
kontrolera om kablarna om det inte är ngt fel på dom kolla om du har directX installerat på datorn. om inte så ladda ner den sen så ska det funka...hade samma problem föra veckan å då var det bara att installera directx..testa med det om det inte funkar så är det nog ngt annat som jag inte vet vad det är

Det är en helt sprillans ny data så DirectX borde va förinstallerat...Hur ser jag det??? I "Egenskaper för Bildskärm" så finns det på avancerat en flik som heter Direct3D...är det samma som DirectX?
Citera
2003-12-21, 11:38
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:

Du kan inte ta bort en tråd själv. Admin kan göra det, men det sker nog bara pm det finns mycket starka skäl.
Citera
2003-12-21, 12:06
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
- Hittar ej TV-Tools...Var finns det?
Mitt grafikkort är: Mobility Radeon 9000

- komposit??

- Det är rätt kanal, för det funkar på mina andra bärbara Compaq som står bredvid.
Iochf så använder jag inte S-Video kabeln från den för den har bara en vanlig video-utgång.. (analog sladd?)

- Jag köpte en S-Video kabel från Clas Ohlson, dock inte den dyraste...
köpte en 10 meters, S-VHS 4 Pin Plug VL6600G-1000

tack för svaren alla..
Nån som har nåt ytterligare tips??

Sist jag kollade så funkade inte TV-tools med ATI Radeon 9000.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in