Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
hejsan.
ja, jag har s;kt men hittar tyv'r inget om detta.
mina frågor är:
hur fungerar windows 7 generellt ?
jag streamar just nu från min dator till min 360 och använder mig av media center osv. fungerar detta även till windows 7 ?
finns det media center eller kan man köra via media player 11 eller fungerar det inte alls ?
Svar:
Media Center finns för alla Windows 7-versioner som kommer att säljas på den svenska marknanden.
Hurvida kompabiliteten med Xbox 360 är vågar jag dock inte svara på - det får nog nån annan göra som kör den uppsättningen.
Men fungerar streaming med XP/Vista så borde det fungera även med Windows 7.
Citat:
sen undrar jag, drivrutiner osv, antar att vistas fungerar? googlade lite och hittade diverse svar på denna fråga men lika bra att ställa den medans jag ändå är igång.
Svar:
Drivrutiner kan helt och hållet bero på vilken hårdvara du har i burken.
Generellt sett kan man säga att alla drivrutiner som idag fungerar på Vista även fungerar med Windows 7, om de installeras i Vista-kompatibelt läge.
Annars så finns det idag Windows 7-specifika drivrutiner för de allra flesta grafik-, och ljudkort osv.
Möjligtvis kan du
kanske få problem om du har någon extern 3:epartshårdvara från någon obskyr/inte så känd tillverkare.
Men som sagt - oftast så går det att installera Vista-drivisarna ändå.
Och den medföljande drivrutinsdatabasen som Windows 7 kör med är väl uppdaterad med väldigt många generiska drivrutiner för olika produkter.
Så du behöver nog inte oroa dig.
Citat:
IMGburn är viktigt också, fungerar det på W7 ?
tack på förhand!
Svar:
Enligt IMGburn:s hemsida så stödjer det Windows 7 så det ska inte vara några problem
Annars så finns det andra bra gratisprogram som t. ex CDBurnerXP som fungerar utmärkt i Windows 7.