2009-09-02, 16:25
Medlem
backmeisters avatar
hejsan.

ja, jag har s;kt men hittar tyv'r inget om detta.

mina frågor är:
hur fungerar windows 7 generellt ?
jag streamar just nu från min dator till min 360 och använder mig av media center osv. fungerar detta även till windows 7 ?
finns det media center eller kan man köra via media player 11 eller fungerar det inte alls ?

sen undrar jag, drivrutiner osv, antar att vistas fungerar? googlade lite och hittade diverse svar på denna fråga men lika bra att ställa den medans jag ändå är igång.

IMGburn är viktigt också, fungerar det på W7 ?

tack på förhand!
Citera
2009-09-02, 16:36
Medlem
Jag kör win7 tillsammans med xbox 360 och har inte stött på några problem alls. Ska dock tilläggas att jag använder TVersity för att streama material till boxen.
Med andra ord svarar jag inte över huvud taget på din fråga
Citera
2009-09-02, 16:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
hejsan.

ja, jag har s;kt men hittar tyv'r inget om detta.

mina frågor är:
hur fungerar windows 7 generellt ?
jag streamar just nu från min dator till min 360 och använder mig av media center osv. fungerar detta även till windows 7 ?

finns det media center eller kan man köra via media player 11 eller fungerar det inte alls ?

Svar:

Media Center finns för alla Windows 7-versioner som kommer att säljas på den svenska marknanden.
Hurvida kompabiliteten med Xbox 360 är vågar jag dock inte svara på - det får nog nån annan göra som kör den uppsättningen.
Men fungerar streaming med XP/Vista så borde det fungera även med Windows 7.

Citat:
sen undrar jag, drivrutiner osv, antar att vistas fungerar? googlade lite och hittade diverse svar på denna fråga men lika bra att ställa den medans jag ändå är igång.

Svar:

Drivrutiner kan helt och hållet bero på vilken hårdvara du har i burken.
Generellt sett kan man säga att alla drivrutiner som idag fungerar på Vista även fungerar med Windows 7, om de installeras i Vista-kompatibelt läge.
Annars så finns det idag Windows 7-specifika drivrutiner för de allra flesta grafik-, och ljudkort osv.

Möjligtvis kan du kanske få problem om du har någon extern 3:epartshårdvara från någon obskyr/inte så känd tillverkare.
Men som sagt - oftast så går det att installera Vista-drivisarna ändå.

Och den medföljande drivrutinsdatabasen som Windows 7 kör med är väl uppdaterad med väldigt många generiska drivrutiner för olika produkter.
Så du behöver nog inte oroa dig.

Citat:
IMGburn är viktigt också, fungerar det på W7 ?

tack på förhand!

Svar:

Enligt IMGburn:s hemsida så stödjer det Windows 7 så det ska inte vara några problem
Annars så finns det andra bra gratisprogram som t. ex CDBurnerXP som fungerar utmärkt i Windows 7.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-09-02 kl. 16:45.
Citera
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLoser
Jag kör win7 tillsammans med xbox 360 och har inte stött på några problem alls. Ska dock tilläggas att jag använder TVersity för att streama material till boxen.
Med andra ord svarar jag inte över huvud taget på din fråga

hahahah
nej det gör du iofs inte men det var ett bra svar i vilket fall som helst.
har du någon trevlig guide till hur man "lär" sig tvversity?

funkar det som media center eller är det helt annat ?
Citera
Medlem
FISKISCHs avatar
Kör också win7. Allt som funkar på Vista ska funka på win7 minst lika bra.
Citera
2009-09-02, 16:45
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Svar:

Media Center finns för alla Windows 7-versioner som kommer att säljas på den svenska marknanden.
Hurvida kompabiliteten med Xbox 360 är vågar jag dock inte svara på - det får nog nån annan göra som kör den uppsättningen.
Men fungerar streaming med XP/Vista så borde det fungera även med Windows 7.

Svar:

Drivrutiner kan helt och hållet bero på vilken hårdvara du har i burken.
Generellt sett kan man säga att alla drivrutiner som idag fungerar på Vista även fungerar med Windows 7, om de installeras i Vista-kompatibelt läge.
Annars så finns det idag Windows 7-specifika drivrutiner för de allra flesta grafik-, och ljudkort osv.

Möjligtvis kan du kanske få problem om du har någon extern 3:epartshårdvara från någon obskyr/inte så känd tillverkare.
Men som sagt - oftast så går det att installera Vista-drivisarna ändå.

Svar:

Enligt IMGburn:s hemsida så stödjer det Windows 7 så det ska inte vara några problem
Annars så finns det andra bra gratisprogram som t. ex CDBurnerXP som fungerar utmärkt i Windows 7.

där har vi det bästa svaret på flashback någonsin!
välartikulerat och väldigt enkelt! tack så mycket för ditt snabba och fina svar!
Citera
2009-09-02, 16:48
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
där har vi det bästa svaret på flashback någonsin!
välartikulerat och väldigt enkelt! tack så mycket för ditt snabba och fina svar!

Nemas problemas!
Jag är som sagt lite osäker på just streaming-biten med Windows Media Center, men det svaret borde vara ganska enkelt att googla fram.

Teknikforum som Minhemmabio eller Sweclockers borde ha svaret.
Citera
2009-09-02, 17:35
Medlem
Jag kör Windows 7 Media Center med mitt 360. Funkar perfekt och det uppdaterade Media Centret stöder dessutom DivX!
Citera
2009-09-02, 17:43
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
Jag kör Windows 7 Media Center med mitt 360. Funkar perfekt och det uppdaterade Media Centret stöder dessutom DivX!

tack så mycket!
Citera
2009-09-02, 20:07
Medlem
Kör också med Media Center + 360 på W7, riktigt bra funktion. Programmerar även i C# XNA så då kan jag spela de små spelen jag skapar på 360 också! Cross-platform ftw. <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in