Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
hejsan.
ja, jag har s;kt men hittar tyv'r inget om detta.
mina frgor r:
hur fungerar windows 7 generellt ?
jag streamar just nu frn min dator till min 360 och anvnder mig av media center osv. fungerar detta ven till windows 7 ?
finns det media center eller kan man kra via media player 11 eller fungerar det inte alls ?
Svar:
Media Center finns fr alla Windows 7-versioner som kommer att sljas p den svenska marknanden.
Hurvida kompabiliteten med Xbox 360 r vgar jag dock inte svara p - det fr nog nn annan gra som kr den uppsttningen.
Men fungerar streaming med XP/Vista s borde det fungera ven med Windows 7.
Citat:
sen undrar jag, drivrutiner osv, antar att vistas fungerar? googlade lite och hittade diverse svar p denna frga men lika bra att stlla den medans jag nd r igng.
Svar:
Drivrutiner kan helt och hllet bero p vilken hrdvara du har i burken.
Generellt sett kan man sga att alla drivrutiner som idag fungerar p Vista ven fungerar med Windows 7, om de installeras i Vista-kompatibelt lge.
Annars s finns det idag Windows 7-specifika drivrutiner fr de allra flesta grafik-, och ljudkort osv.
Mjligtvis kan du
kanske f problem om du har ngon extern 3:epartshrdvara frn ngon obskyr/inte s knd tillverkare.
Men som sagt - oftast s gr det att installera Vista-drivisarna nd.
Och den medfljande drivrutinsdatabasen som Windows 7 kr med r vl uppdaterad med vldigt mnga generiska drivrutiner fr olika produkter.
S du behver nog inte oroa dig.
Citat:
IMGburn r viktigt ocks, fungerar det p W7 ?
tack p frhand!
Svar:
Enligt IMGburn:s hemsida s stdjer det Windows 7 s det ska inte vara ngra problem
Annars s finns det andra bra gratisprogram som t. ex CDBurnerXP som fungerar utmrkt i Windows 7.