2009-09-02, 16:25
Medlem
backmeisters avatar
hejsan.

ja, jag har s;kt men hittar tyv'r inget om detta.

mina frgor r:
hur fungerar windows 7 generellt ?
jag streamar just nu frn min dator till min 360 och anvnder mig av media center osv. fungerar detta ven till windows 7 ?
finns det media center eller kan man kra via media player 11 eller fungerar det inte alls ?

sen undrar jag, drivrutiner osv, antar att vistas fungerar? googlade lite och hittade diverse svar p denna frga men lika bra att stlla den medans jag nd r igng.

IMGburn r viktigt ocks, fungerar det p W7 ?

tack p frhand!
Citera
2009-09-02, 16:36
Medlem
Jag kr win7 tillsammans med xbox 360 och har inte sttt p ngra problem alls. Ska dock tillggas att jag anvnder TVersity fr att streama material till boxen.
Med andra ord svarar jag inte ver huvud taget p din frga
Citera
2009-09-02, 16:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
hejsan.

ja, jag har s;kt men hittar tyv'r inget om detta.

mina frgor r:
hur fungerar windows 7 generellt ?
jag streamar just nu frn min dator till min 360 och anvnder mig av media center osv. fungerar detta ven till windows 7 ?

finns det media center eller kan man kra via media player 11 eller fungerar det inte alls ?

Svar:

Media Center finns fr alla Windows 7-versioner som kommer att sljas p den svenska marknanden.
Hurvida kompabiliteten med Xbox 360 r vgar jag dock inte svara p - det fr nog nn annan gra som kr den uppsttningen.
Men fungerar streaming med XP/Vista s borde det fungera ven med Windows 7.

Citat:
sen undrar jag, drivrutiner osv, antar att vistas fungerar? googlade lite och hittade diverse svar p denna frga men lika bra att stlla den medans jag nd r igng.

Svar:

Drivrutiner kan helt och hllet bero p vilken hrdvara du har i burken.
Generellt sett kan man sga att alla drivrutiner som idag fungerar p Vista ven fungerar med Windows 7, om de installeras i Vista-kompatibelt lge.
Annars s finns det idag Windows 7-specifika drivrutiner fr de allra flesta grafik-, och ljudkort osv.

Mjligtvis kan du kanske f problem om du har ngon extern 3:epartshrdvara frn ngon obskyr/inte s knd tillverkare.
Men som sagt - oftast s gr det att installera Vista-drivisarna nd.

Och den medfljande drivrutinsdatabasen som Windows 7 kr med r vl uppdaterad med vldigt mnga generiska drivrutiner fr olika produkter.
S du behver nog inte oroa dig.

Citat:
IMGburn r viktigt ocks, fungerar det p W7 ?

tack p frhand!

Svar:

Enligt IMGburn:s hemsida s stdjer det Windows 7 s det ska inte vara ngra problem
Annars s finns det andra bra gratisprogram som t. ex CDBurnerXP som fungerar utmrkt i Windows 7.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-09-02 kl. 16:45.
Citera
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLoser
Jag kr win7 tillsammans med xbox 360 och har inte sttt p ngra problem alls. Ska dock tillggas att jag anvnder TVersity fr att streama material till boxen.
Med andra ord svarar jag inte ver huvud taget p din frga

hahahah
nej det gr du iofs inte men det var ett bra svar i vilket fall som helst.
har du ngon trevlig guide till hur man "lr" sig tvversity?

funkar det som media center eller r det helt annat ?
Citera
Medlem
FISKISCHs avatar
Kr ocks win7. Allt som funkar p Vista ska funka p win7 minst lika bra.
Citera
2009-09-02, 16:45
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Svar:

Media Center finns fr alla Windows 7-versioner som kommer att sljas p den svenska marknanden.
Hurvida kompabiliteten med Xbox 360 r vgar jag dock inte svara p - det fr nog nn annan gra som kr den uppsttningen.
Men fungerar streaming med XP/Vista s borde det fungera ven med Windows 7.

Svar:

Drivrutiner kan helt och hllet bero p vilken hrdvara du har i burken.
Generellt sett kan man sga att alla drivrutiner som idag fungerar p Vista ven fungerar med Windows 7, om de installeras i Vista-kompatibelt lge.
Annars s finns det idag Windows 7-specifika drivrutiner fr de allra flesta grafik-, och ljudkort osv.

Mjligtvis kan du kanske f problem om du har ngon extern 3:epartshrdvara frn ngon obskyr/inte s knd tillverkare.
Men som sagt - oftast s gr det att installera Vista-drivisarna nd.

Svar:

Enligt IMGburn:s hemsida s stdjer det Windows 7 s det ska inte vara ngra problem
Annars s finns det andra bra gratisprogram som t. ex CDBurnerXP som fungerar utmrkt i Windows 7.

dr har vi det bsta svaret p flashback ngonsin!
vlartikulerat och vldigt enkelt! tack s mycket fr ditt snabba och fina svar!
Citera
2009-09-02, 16:48
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
dr har vi det bsta svaret p flashback ngonsin!
vlartikulerat och vldigt enkelt! tack s mycket fr ditt snabba och fina svar!

Nemas problemas!
Jag r som sagt lite osker p just streaming-biten med Windows Media Center, men det svaret borde vara ganska enkelt att googla fram.

Teknikforum som Minhemmabio eller Sweclockers borde ha svaret.
Citera
2009-09-02, 17:35
Medlem
Jag kr Windows 7 Media Center med mitt 360. Funkar perfekt och det uppdaterade Media Centret stder dessutom DivX!
Citera
2009-09-02, 17:43
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
Jag kr Windows 7 Media Center med mitt 360. Funkar perfekt och det uppdaterade Media Centret stder dessutom DivX!

tack s mycket!
Citera
2009-09-02, 20:07
Medlem
Kr ocks med Media Center + 360 p W7, riktigt bra funktion. Programmerar ven i C# XNA s d kan jag spela de sm spelen jag skapar p 360 ocks! Cross-platform ftw. <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in