• 1
  • 2
2009-09-02, 16:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Tydligen planerar USA med stöd av NWO och NASA att stänga ner nätet när det är dags för något större? Kommer det svenska nätet också att stängas då?
Citat:
USA vill få rätt att stänga av internet

http://www.metro.se/2009/09/02/72214...nga-av-intern/
Citera
2009-09-02, 16:28
Medlem
RonPaul2008s avatar
Detta är ingen nyhet direkt, funnits länge på tapeten. Detta är ju något som Obama också pratat om för vad ska man förvänta sig egentligen av en president som röstat på Patriot Act och FISA-Act? Hoppas folk får upp ögonen på vilken hycklare denna människa är, säger en sak men gör en annan gång på gång på gång på gång....
Om det skulle hända något i USA så vill de väl inte att det ska nå ut, så lätt är det, bara staten får veta. USA är i ett jävla läge skulle jag vilja påstå.

Lite info om Jay:
"Jay Rockefeller (John Davison Rockefeller IV), född 18 juni 1937 i New York, är en amerikansk demokratisk politiker. Han är ledamot av USA:s senat från delstaten West Virginia sedan 1985. Han var guvernör i West Virginia 1977-1985.

Hans farfars far var världens rikaste person John D. Rockefeller. Inflytelserik republikansk senator Nelson Aldrich var i sin tur hans farmors far. En annan republikan, USA:s vicepresident och guvernören av delstaten New York, Nelson Aldrich Rockefeller, var Jay Rockefellers farbror. En annan farbror, Winthrop Rockefeller, var republikansk guvernör av Arkansas, medan Jay Rockefellers svärfar Charles H. Percy har varit republikansk senator från delstaten Illinois."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jay_Rockefeller
Citera
2009-09-02, 16:30
Medlem
Sök sök sök

https://www.flashback.org/showthread.php?t=993884
Citera
2009-09-02, 16:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enricon
Sök sök sök

https://www.flashback.org/showthread.php?t=993884
Jag är inte intresserad av censurfrågan utan om detta passar in i den övriga Zombifieringen av världens folk.

Jag var på någon datakurs för länge sedan och där sa man att USAs militär redan hade ett paralellinternet uppbyggt så dom är inte beroende av det vanliga nätet om det stängs ner-stämmer det?

2009-09-02, 16:33
Medlem
Krafses avatar
Det finns folk som har tvivlat och pajkastat om detta i flera år, jag fattar inte varför de har så svårt att förstå att de kan stänga ner internet. Jag tror absolut att det kommer hända, internet är alldeles för riskabelt eftersom folket får en massa kunskap därifrån, något som eliten självklart inte vill.

Dags att göra nåt kanske? Kan man inte starta ett eget nätverk som myndigheter har noll kontroll över? Finns det ingen lösning? vafaaan, något måste vi väl kunna hitta på så man kan knäppa dessa ondförsåtar på näsan en gång för alla!?

Edit: För er som inte förstår HUR man kan stänga ner internet så ska jag göra det klart för er.

Det är bara att klippa av de stora kablarna som går lite här och var mellan kontinenter och länder. Och sedan låtsas som ingenting. Vad ska foket göra? vi har ingen makt, den ger vi bort eftersom vi ger dem möjligheten att kunna ignorera konsekvenser. Detta gör vi GÅNG, PÅ, GÅNG och jag tvivlar på att folket någon gång kommer visa stake nog att halalslakta dessa ondförsåtar. Blir väl lite ilskna brev till judemedia som vanlgt.
Senast redigerad av Krafse 2009-09-02 kl. 16:37.
Citera
2009-09-02, 16:38
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Tydligen planerar USA med stöd av NWO och NASA att stänga ner nätet när det är dags för något större? Kommer det svenska nätet också att stängas då?

Tänk efter nu. Om vi utgår från att en rad skumraskorganisationer av någon anledning planerar att stänga av nätet, är det då smart att försöka göra det med hjälp av en lagändring? Du bevisar ju själv med din trådstart att det väcker misstankar. Dessutom blir folk jävligt förbannade, jag trodde det var "the Obama deception" och inte "the Obama agression" som gällde.

Vore det inte enklare att helt sonika stänga av nätet (om det nu ligger i deras makt) utan någon sådan här tydlig förvarning och sedan skylla på att tekniken havererat på något vis? Jag hade nog gått på det i alla fall.

EDIT: Och var fan kommer NASA in i bilden?
Senast redigerad av Smutz 2009-09-02 kl. 16:40.
Citera
2009-09-02, 16:48
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Tänk efter nu. Om vi utgår från att en rad skumraskorganisationer av någon anledning planerar att stänga av nätet, är det då smart att försöka göra det med hjälp av en lagändring? Du bevisar ju själv med din trådstart att det väcker misstankar. Dessutom blir folk jävligt förbannade, jag trodde det var "the Obama deception" och inte "the Obama agression" som gällde.

Vore det inte enklare att helt sonika stänga av nätet (om det nu ligger i deras makt) utan någon sådan här tydlig förvarning och sedan skylla på att tekniken havererat på något vis? Jag hade nog gått på det i alla fall.

Det kan ju vara bra att folk är beredda på at USA kommer att göra sådant här då och då utan att det blir panik

Citat:
EDIT: Och var fan kommer NASA in i bilden?
skall vara NSA
Citat:
NSA's intelligence gathering is limited to foreign communications,

http://en.wikipedia.org/wiki/NSA
Citera
2009-09-02, 17:22
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det kan ju vara bra att folk är beredda på at USA kommer att göra sådant här då och då utan att det blir panik

Det har du visserligen rätt i, tänkte inte på den aspekten.

Jag är dock mycket skeptiskt till hela konspirationsteorin, stänger man ner nätet kommer det väl bli en extrem oreda och stora ekonomiska förluster med tanke på hur mycket som styrs från nätet. Kommer människor kunna få tag i sina pengar på olika konton t ex?

Vill man byta ut dagens internet mot en mer "hanterbar" variant så är jag säker på att detta kommer ske (eller kanske redan sker) i små, små steg.
Citera
2009-09-02, 17:33
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Jag är dock mycket skeptiskt till hela konspirationsteorin, stänger man ner nätet kommer det väl bli en extrem oreda och stora ekonomiska förluster med tanke på hur mycket som styrs från nätet. Kommer människor kunna få tag i sina pengar på olika konton t ex?
Jo det finns många som tvivlar
Citat:
- Varför inte ge honom lagstadgad rätt att upphäva tyngdlagen eller ändra primtalsserien medan de ändå är i gång, var en av de mera ironiska kommentarerna.

http://www.svd.se/naringsliv/it/artikel_3455525.svd
Citera
2009-09-02, 17:34
Medlem
Internet kommer väll alltid att finnas, men inte mycket utav det i framtiden. Alla privata kunskaps källor som inte är med i mainstreamen kommer att ha enorma kostnader för att besöka så ingen kommer orka göra det.

Internet i framtiden kommer väll fungera som dagens TV, du köper ett aboneman och får ett begränsat antal hemsidor (som dem kontrollerar) där du får läsa (deras) texter.
Citera
2009-09-02, 18:43
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
[...] Jag är dock mycket skeptiskt till hela konspirationsteorin, stänger man ner nätet kommer det väl bli en extrem oreda och stora ekonomiska förluster med tanke på hur mycket som styrs från nätet. Kommer människor kunna få tag i sina pengar på olika konton t ex?
Civil oreda lär de inte komma undan i alla fall, även om företagsvärlden kommer anpassa sig till en internetlös värld eftersom de bara följer marknaden.

Citat:
Med reservationen att skumraskorganisationerna faktiskt kanske av någon anledning har just denna oreda som syfte.
Herr Rockefeller är väl bara förbannad för alla uppstickare på nätet som snår hans dollars.

Hur skulle denna nedstängning gå till förresten? Var ligger alla rootservrar som förser världen med internet i dag och vilken betydelse har det? USA har de flesta, Japan och Sverige har en vet jag. Kommer Japan bara gå med på att rycka kabeln? Ser vi början till något mycket större kanske?
Citera
2009-09-02, 19:34
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Hur skulle denna nedstängning gå till förresten? Var ligger alla rootservrar som förser världen med internet i dag och vilken betydelse har det? USA har de flesta, Japan och Sverige har en vet jag. Kommer Japan bara gå med på att rycka kabeln? Ser vi början till något mycket större kanske?

Man är snuskigt rik, som Rockefellers ungefär, man köper sedan ALLA servrar, sen drar man ur kontakterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in