2009-09-07, 22:45
Medlem
Liston Crests avatar
Det är så för alla.

Tror det berodde på nåt i stil med: När hjärnan skickar ner en signal till benen att springa förväntar den sig ett svar att benen springer. När man sover är ju kroppen försatt i dvala och kommer inte att reagera på hjärnans signaler varför inget svar heller sänds ut. Hjärnan blir då förvirrad vilket leder till att löpning och andra fysiska aktiviteter inte känns rätt i drömmar.
Citera
2009-09-08, 09:57
Medlem
Konstigt att det är så för alla här, jag har sprungit i många av mina drömmar iaf.

btw här är ett roligt klipp på en hund som springer i sömnen http://www.youtube.com/watch?v=UqrhZW9xIrY
Citera
2009-09-08, 10:03
Medlem
Konstigt att det är så för alla här, jag har sprungit i många av mina drömmar iaf.

btw här är ett roligt klipp på en hund som springer i sömnen http://www.youtube.com/watch?v=UqrhZW9xIrY
Citera
2009-09-10, 17:22
Medlem
Tsorovans avatar
Det är likadant för mig också.
När jag försöker springa i drömmen så blir det som att trampa vatten ungefär. Man står kvar på samma punkt hur mycket man än rör på benen.
Samma sak om jag är i ett slagsmål. Mina slag blir som i slowmotion och när dom träffar personen så stoppas de upp och känns inte alls för honom.
Sjukt jobbig känsla och undrar vad det beror på.
Dålig självkänsla låter som en förklaring.
Citera
2009-09-11, 00:02
Medlem
Mer eller mindre samma sak som mig, har drömt ett antal gånger att jag kommer i slagsmål men kan inte slåss! Mina armar går i slowmotion känns det som, det är en ganska obehaglig känsla tycker jag hehe
Citera
2009-09-11, 00:16
Medlem
mrtowlies avatar
Intressant det där. Varje gång jag skjuter pistoler lr nån form av skjutvapen är de verklningslösa i drömmen, typ som vattenpistoler.
Citera
2009-09-13, 13:09
Medlem
Man kan inte springa eftersom :

Man är ju fan i sängen, man kan inte röra på benen i sängen...

Man kan inte slåss :

Eftersom man har ingen kraft i armarna när man sover, och man är kanske under ett täcke...

Förresten, om man vill någonstans så sover man bara stående så kan man springa som helvete, men det blir svårt att hålla balansen :P
Citera
2009-09-13, 21:33
Medlem
inglroriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
För ett tag sen hade jag en dröm där jag och några polare hade stulit en sak från ett laberatorium, så vi var tvungna att fly. Mina kompisar kubbade skit fort och långt. Jag däremot kunde inte springa. Jag försökte med allt jag hade, men jag bromsades likson in. Kändes som att jag sprang i extrem motvind. Gubben som jagade mig fick dock inte tag på mig, men jag tycker att det var konsigt att jag inte kunde springa fort.

I morse hade jag en LD. Kom på att jag drömde när jag såg en person använda sin tankekraft till att stänga en dörr. Då kom jag på att jag också kunde använda min tankekraft, så jag lyfta upp honom. Sen så skulle jag springa så fort jag kunde, men det gick inte. Däremot kunde jag göra massa volter, men springa kunde jag inte.

En liknande sak jag har varit med om är att jag inte kan ta i när jag slåss i drömmar. Jag vinner alltid slagsmålen i drömmarna, men det brukar ta rätt lång tid för jag får ingen kraft i slagen.

Vad kan detta bero på?

Detta har jag också drömt många gånger! Det var ett återkommande inslag i mina drömmar för något år sedan. intressant.
Citera
2009-09-14, 08:46
Medlem
Krafses avatar
Jo det där med att springa segt känner man igen. För mig brukar det vara som en slags osynlig kraft runt mig som gör att det blir jättesegt att röra sig. Mycket irriterande. Oftast blir jag jagad också och får smått panik då det går sketalångsamt framåt.

Jag brukar annars hoppa in i diverse fordon och köra. Det går dock aldrig bra det heller. Det vanligaste som händer är att fordonet går sönder eller att det är för hård terräng.
En gång hittade jag en gokart och körde iväg med. Det gick långsamt och var svårt att köra, sen kom jag in på en grusväg med jättestora stenar så att gokarten fastnade i underredet. Då gav jag upp.
Citera
2010-05-05, 21:31
Medlem
KhoaNguyenDangs avatar
Det kan bero på att du blir paralyserad när du drömmer.
Eller också som en person hade sagt tidigare. Hjärnan skickar signaler till benen men benen svarar inte eftersom den är paralyserad.
Citera
2010-05-11, 01:40
Medlem
tomtemaskinens avatar
Samma händer mig i nästan alla mardrömmar. Jag kan inte springa, inte slåss och/eller inte skrika. Hur är det med er som inte kan springa/slåss, kan ni skrika?
Citera
2010-05-20, 23:07
Medlem
V1P3Rs avatar
Ingen kan springa i drömmar när det "väl gäller".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in