2009-09-02, 12:59
Medlem
cercinas avatar
Hej och hå

Har fått chansen att börja studera som systemutvecklare på Malmö högskola den här terminen. Utbildningen är nystartad och omfattar 3 år.

Jag har läst att det finns goda framtidsutsikter för jobbet, jag har en tidigare kandidatexamen från Lunds Universitet i språk.

Frågan är: Kommer jag vara för gammal när jag är klar med utbildningen, jag kommer vara c:a 32 år gammal när jag är klar.

Vad tycker ni?
Citera
2009-09-02, 13:58
it går alltid framåt och det kommer alltid behövs folk frågan är bara vart i landet.

bara för man läser it behöver man inte bli programmerare man kan bli optimerare av företag också. dock bör man blanda ekonomi och objektoriereat tänkande enligt rup.

vissa företag ser det nog som fördel att du är lite äldre då lojalitet är högre hos äldre personer gentemot yngre som har en förmåga att välja arbetsplats efter lön.
Citera
2009-09-02, 18:23
Medlem
KAn varna lite nu.. Det är VÄLDIGT svårt för nyexade IT studeneter att få jobb i dagens läge. Och väldigt få går i pension i området de närmsta 10 åren. Gå detta om du verkligen brinner för IT. Inte för att du tror att du kommer få jobb. Det blir en bonus av ett intresse att sen få jobb =) Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in