• 1
  • 2
2009-09-02, 10:52
Medlem
-storförlust mot kanada's U25 lag
-storförlust mot 14 åriga pojkar
-storförlust 0-7 mot kanadas a-lag
-storförlust 0-7 mot usa's a-lag.

Och det känns som det är samma gamla tanter i svenska laget om man kollar på namnen. Tänk när hulda 71 kommer med rullatorn mot Kanada.

Tycker damkronornas pengar kan gå till svensk juniorhockey istället.
Senast redigerad av CentroX 2009-09-02 kl. 10:55.
Citera
2009-09-02, 12:11
Medlem
Det ligger något i det du säger, klart kvinnor ska få idrotta men detta är ju bara pinsamt. svenska ishockeyförbundet bör inte kasta bort pengar på något som inte ger resultat.
Citera
2009-09-02, 12:22
Medlem
Babsies avatar
Mna behöver väl inte lägga ner något bara för att det är uselt, lyckligtvis la vi inte ner Tre Kronor under den tiden de blev totalt förnedrade av Sovjet under var och varannan match...
Citera
2009-09-02, 12:24
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Precis som i alla sporter så är herrar mycket bättre.
Inga konstigheter att de får stryk av juniorer heller.
Jag tror att vilken herrjunioridrottare som helst skulle kunna slå sig in i vilket damlandslag som helst.

Precis som män så har kvinnor rättigheter, det är väl klart att de ska få spela hockey om de vill det. Det är väl självklart att Sverige ska ha ett damhockeylag också, som för övrigt har tagit medaljer de senaste OSen, så det är ju knappast så att de inte presterar när det gäller.

Personligen tycker jag att både damfotboll, hockey, handboll osv är fruktansvärt tråkigt att titta på och låter bli. Men att man skulle lägga ner det tycker jag är idiotiskt, alla ska få hålla på med vilken idrott man vill oavsätt kön.
Citera
2009-09-02, 12:55
Medlem
VicVocs avatar
Lägga ner är väl onödigt. Men skära ner bidragen är ju helt klart befogat. Utveckla junisar för pengarna istället
Citera
2009-09-02, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Precis som i alla sporter så är herrar mycket bättre.
Där har du fel. Det var faktiskt en kvinna som vann dubbeltrapp-skyttet i Barcelona OS 1992, trots att män och kvinnor tävlade i samma klass då.
Så visst finns det undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Personligen tycker jag att både damfotboll, hockey, handboll osv är fruktansvärt tråkigt att titta på och låter bli. Men att man skulle lägga ner det tycker jag är idiotiskt, alla ska få hålla på med vilken idrott man vill oavsätt kön.
Instämmer helt men det beror också på att damerna är extremt usla på att marknadsföra sig. Ta en vanlig match i damallsvenskan som exempel. Hur många kommer och tittar? Max 500 pers va. Kan de inte locka fler så får de väl göra som damtennisen, ha sexigare klädsel. Tycker redan nu att damidrotten får för stort utrymme i media. Intresset verkar ju stendött.
Senast redigerad av The Butcher82 2009-09-02 kl. 13:58.
Citera
2009-09-02, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordberg
Det ligger något i det du säger, klart kvinnor ska få idrotta men detta är ju bara pinsamt. svenska ishockeyförbundet bör inte kasta bort pengar på något som inte ger resultat.
Instämmer helt. Men hur många tjejer sysslar med Hockey? Rätt givet att Kanada slår damkronorna med hästlängder.
Senast redigerad av The Butcher82 2009-09-02 kl. 13:59.
Citera
2009-09-02, 15:02
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
-storförlust mot kanada's U25 lag
-storförlust mot 14 åriga pojkar
-storförlust 0-7 mot kanadas a-lag
-storförlust 0-7 mot usa's a-lag.

Och det känns som det är samma gamla tanter i svenska laget om man kollar på namnen. Tänk när hulda 71 kommer med rullatorn mot Kanada.

Tycker damkronornas pengar kan gå till svensk juniorhockey istället.

OS-medaljerna väger nog lite tyngre än dessa förluster.. Sverige tillhör toppen i världen, precis som herrarna och jag ser ingen anledning att lägga ner damkronorna. Att dom får stryk mot 14-åriga pojkar hör inte till saken. Tanken är att dom ska spela mot andra damer och utvärderas därefter. Att man nu åker på stryk mot USA och Kanada spelar ingen roll, det är två lag som alltid kommer vara bättre. Men i och med silvret i OS 2006 så tycker jag snarare att man ska ge dom mer resurser så det kan upprepas.
Citera
2009-09-02, 16:04
Medlem
Damidrottarna bör finna ett sätt att bli självförsörjande så att deras verksamhet inte behöver drivas av pengar som tas från herridrottarnas inkomster(rätta mig om jag har fel).

Detta skulle väl om något främja jämlikhet inom idrotten?
Citera
2009-09-02, 16:12
Medlem
Paid in Fulls avatar
Vad är viktigast, lägga ner pengar på ett gäng brudar som inte fattar att de är brudar eller lägga ner pengar på att utveckla nya foppor och sundinare?
Citera
2009-09-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
OS-medaljerna väger nog lite tyngre än dessa förluster.. Sverige tillhör toppen i världen, precis som herrarna och jag ser ingen anledning att lägga ner damkronorna.

wow dom är rankad 3 eller 4 med typ 6 lag i världen. OS medaljen var en skräll, ett mirakel, precis som vitryssland mot sverige. Det kommer inte hända igen, specielt när USA har blivit mkt bättre och att Sverige typ inte fått en ny spelare i laget.
Citera
2009-09-02, 19:25
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paid in Full
Vad är viktigast, lägga ner pengar på ett gäng brudar som inte fattar att de är brudar eller lägga ner pengar på att utveckla nya foppor och sundinare?

Svensk juniorhockey är just nu bättre än någonsin, jag tror nog inte att damkronorna påverkar det speciellt mycket.

Det är väl klart att vi ska ha ett damlandslag när de har en medaljchans i ett OS. Oavsätt hur många andra länder som spelar i tuneringen.

Sen om man väljer att titta på det eller inte är ju upp till person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in