2009-09-02, 10:28
Medlem
Minns ni Wargames? Filmen frn 1983 dr en ung Mattew Broderick hackar Pentagon och nstan startar ett tredje vrldskrig.

Hftig id nr den kom, men datorerna i den r knappast state-of-the-art lngre

Str ni er p den typen av saker nr ni ser filmer dr datorer spelar en viktig roll?

Tnkte sjlv p det nr jag sg Mission Impossible med Tom Cruise. Den r frn 1996, men de kraftfulla datorerna med Windows 95 r ju utdaterade.
Citera
2009-09-02, 10:40
Bannlyst
Som Matrix nr dom bara skriver nt magisk ord p tangentbordet s har dom hackat nn sida
Citera
2009-09-02, 10:42
Medlem
wernblom88s avatar
Mer knsla i de gamla datorerna, nu r det s stelt
Citera
2009-09-02, 11:07
Bannlyst
Haha.. Tittade p Alien hromdagen o hll p o svimma av skratt nr deras datorer fick arbeta...
Citera
2009-09-02, 11:24
Medlem
HugSeals avatar
Ett av de intressantare synstten p datorer tycker jag nog r i independence day. Det r fan lttare att skriva ihop ett datorvirus kompatibelt med ett stort moderskepp och lyckas infektera det med viruset n det r att konfigurera ett e-postkonto.
Citera
2009-09-02, 11:54
Medlem
snapcases avatar
Jag brukar reagera ver att grnssnittet i program de anvnder i film och tv r s flashigt. Sker man i ett arkiv t.ex s r det en jkla massa bilder som flimrar frbi nr datorn sker. Man fr intrycket att CIA och NSA gillar att anvnda en massa grafik nr de designar sina topphemliga program
Citera
2009-09-02, 17:08
Medlem
Sephirots avatar
Programmet som dom anvnder i Jurassic Park, visst fan finns/fanns det i verkligheten? Eller r jag helt ute och cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in