• 1
  • 2
2009-09-02, 07:17
Bannlyst
Tjena,

När jag kollar på (om jag minns rätt) K1, så brukar det alltid vara nån kille som fipplar i ansiktet på de tävlande, strax innan de går upp i ringen. Det ser nästan ut som han masserar de tävlande i trakten kring ögon och panna.

Vad är det han gör egentligen, smörjer han in nåt?
Citera
2009-09-02, 07:22
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Tjena,

När jag kollar på (om jag minns rätt) K1, så brukar det alltid vara nån kille som fipplar i ansiktet på de tävlande, strax innan de går upp i ringen. Det ser nästan ut som han masserar de tävlande i trakten kring ögon och panna.

Vad är det han gör egentligen, smörjer han in nåt?

Han smörjer in vaselin så att inte huden ska skadas av motståndarens handskar...du minns väl hur det var i skolans gymnastikhall då du trillade? Bränner sönder huden..
Citera
2009-09-02, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Han smörjer in vaselin så att inte huden ska skadas av motståndarens handskar...du minns väl hur det var i skolans gymnastikhall då du trillade? Bränner sönder huden..

Då vet jag det. Tackar!
Citera
2009-09-02, 12:18
Moderator
Protons avatar
Vaselinet fyller även en annan funktion, nämligen att slagen "halkar av" mycket enklare än på en oinsmord hud.
Citera
2009-09-05, 10:57
Medlem
Leavemealones avatar
Lånar tråden lite. Dom brukar ju också känna bakom öronen innan matchen startar, varför?
Citera
2009-09-05, 11:25
Medlem
Barbagnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leavemealone
Lånar tråden lite. Dom brukar ju också känna bakom öronen innan matchen startar, varför?
Så dom inte har en räv bakom örat
Citera
2009-09-05, 11:35
Medlem
Leavemealones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagnu
Så dom inte har en räv bakom örat
Okej på det viset, men hur är det då med sniglar i ögat? Tänkte mest på om min uteblivande tv-avgift kan komma att kosta mig en karriär inom ufc

Någon som faktiskt vet vad dom håller på med?
Citera
2009-09-05, 12:21
Medlem
De kollar efter vaselin eller andra substanser bakom öronen.
Citera
2009-09-05, 14:03
Medlem
toxic90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leavemealone
Okej på det viset, men hur är det då med sniglar i ögat? Tänkte mest på om min uteblivande tv-avgift kan komma att kosta mig en karriär inom ufc

Någon som faktiskt vet vad dom håller på med?
Så dem inte har någon annan kräm de kan köra in i ögat på sin motståndare i clinch. Tex tiger balsam svider ganska gött i ögonen.
Citera
2009-09-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxic90
Så dem inte har någon annan kräm de kan köra in i ögat på sin motståndare i clinch. Tex tiger balsam svider ganska gött i ögonen.

Klassiskt boxningstrick, fast då brukar man sätta det lite på handskarna så det stänker in.
Citera
2009-09-06, 15:47
Medlem
redruM-Murders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Klassiskt boxningstrick, fast då brukar man sätta det lite på handskarna så det stänker in.

Jo fast numera kollas alltid handskarna i sista sekund innan boxarna hälsar i mitten.
Citera
2009-09-06, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redruM-Murder
Jo fast numera kollas alltid handskarna i sista sekund innan boxarna hälsar i mitten.
Hur gör man efter rondpauserna då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in