• 1
  • 2
2009-09-01, 22:57
Medlem
Jag har av okänd anledning fått PC Antispyware 2010 på datorn och jag har suttit hela kvällen och försökt få bort det. Det är tydligen ett fake-antispyware som jävlas. Har googlat och läst på massa ställen hur man ska göra, men får det inte att funka. Verkar vara ganska nytt för det finns inte så många svenska sidor som skriver om det, bara några utländska.
Jag har varit inne i regedit och försökt ta bort det, men det är nåt som ligger kvar nånstans, för när jag rebootar så kommer det fram igen.
Försökt en massa och jag pallar inte med en formatering... :<

Nån som har fått skiten och lyckats få bort det?
Citera
2009-09-01, 23:18
Medlem
927s avatar
vilka program har du använt?

testa scanna med malwarebytes, starta om och scanna igen, posta den sista loggen
Citera
2009-09-03, 02:11
Medlem
Fick inte bort det, var tvungen att formatera, och det var ett jävla helvete. :<
Citera
2009-09-03, 08:53
Medlem
927s avatar
det gjorde du nog i onödan, man hade kunnat få bort det på andra sätt.
räckte inte malwarebytes till så finns det andra verktyg men eftersom speciellt det här problemet ändras hela tiden så kan man va tvungen att ta bort vissa filer manuellt. så du vet till nästa gång
Citera
2009-09-03, 09:23
Medlem
Jag körde SuperAntispyware och sen direkt efter Combofix(utan att starta om datorn mellan de två programmen) och det verkar som om det fick bort skiten. Håller tummarna....

Så får tacka 927 för länkarna och infon!
Citera
2009-09-03, 09:34
Medlem
merlin2s avatar
annars klarar också spybot det lika bra.
Citera
2009-09-03, 10:19
Medlem
Tror jag körde 5 olika antispyware, även malware.
Försökte ta bort filer manuellt och gick in i regedit och tog bort massa, men det kom ändå tillbaka i regedit efter reboot. Orkade inte krångla så jag formaterade. Gjorde inget för det var ändå dags. Inte formaterat sen juli 2008. Var nog mycket skit på den.
Men tack ändå!
Citera
2009-09-03, 10:37
Medlem
927s avatar
oftast får man inte bort allt med SAS, MBAM och combofix (man ny har turen att det går att starta dessa program..)

det här är ett exempel som är två veckor gammalt och mbam hitta detta

efter det kördes combofix som tog bort detta

i combofix loggen så ser man även nya filer, dessa fick man ta bort manuellt

det är filerna i application data, windows och system32 som ändras hela tiden
Citera
2009-09-03, 11:40
Medlem
Annelis avatar
Lite hjälp aldrig fått någon sådär här skit tidigare,Ladda ner en torrent ifrån Mininova och helt plötsligt så är min branvägg avstäng och jag får mess greenbillsystem.com som ska ta weck skiten oavsett om jag är online eller inte.Och bränväggen går inte att starta,Har datron full med mp3o divx som ja inte vill förlora vad gör ja?Tacksam för hjälp.Blir bara så trött.Anneli.
Citera
2009-09-03, 11:47
Medlem
927s avatar
som näms ovan, scanna med malwarebytes och superantispyware.
vilka skyddsprogram använder du?
Citera
2009-09-03, 11:49
Medlem
Annelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
som näms ovan, scanna med malwarebytes och superantispyware.
vilka skyddsprogram använder du?
Avira AntiVir om ja fatta saken rätt
Citera
2009-09-03, 11:51
Medlem
Annelis avatar
Avira Antivir är mitt.Sorry dubbelpost
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera