Tjennare !
Nu är de så att min mamma har en Hp Dator som hon hyrt från kommunen på något sätt. Datorn har hon haft i 3 år och hon måste köpa ut datorn nu eller skicka tillbaks den. Hon bestämde sig för att skicka tillbaks den. Innan hon skickar tillbaks den måste alla fel på datorn rapporteras. För någon dag sedan slutade högtalarna i datorn att fungera så morsan ringde till supporten och frågade vad hon skulle göra. Hon är inte så dator kunnig så jag fick ta över.
Vi testade massa saker och högtalarna var helt döda men med headset fungerade, tillslut sa han att ja måste installera om datorn för att säkerhetsställa att de var helt sönder så man kan skicka in den på lagning. Datorn kör dual boot med xp och vista och ja berätta de för han men han sa att ja var tvungen att använda deras recovery skivor som jag tappat bort för länge sedan.
Jag sa till han att ja inte hade kvar skivorna och då säger han att jag måste beställa skivor för ca 400 spänn från någon sida
Jag har så klart massa tankade skivor som jag kan installera om med, eller måste jag köpa deras skivor?
Tycker 400 kr är ganska mycket för en dator som jag inte ska ha längre