2009-09-03, 15:57
Medlem
Hennes slutsats var väl att dom "främlingsfientliga" strömningarna/partierna i samhället ökade i takt med att man både i media och i politiken diskuterade invandringens faktiska problem...och det var nog inte så bra...
Citera
2009-09-03, 16:02
Bannlyst
Varför är det enklare för Lena Sundström att anklaga det danska folket för fördomar och främlingsfientlighet

Och inte danska islamister som öppet får hetsa och stödja terrorism?

Undrar hur hon ser på regeln om förklaring att man inte får slå barn i Danmark, är hon emot att vi har såna krav, misshandel av barn i Sverige har ökat!

Vad har hon som kvinna för något positivt att säga om islam? Den nya sexlagen i afghanistan? Där familjer säljer bort sina 12-åriga döttrar till kåta äldre män?
Citera
2009-09-03, 16:17
Medlem
Jane Does avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorzaeur
Varför är det enklare för Lena Sundström att anklaga det danska folket för fördomar och främlingsfientlighet

Och inte danska islamister som öppet får hetsa och stödja terrorism?

Undrar hur hon ser på regeln om förklaring att man inte får slå barn i Danmark, är hon emot att vi har såna krav, misshandel av barn i Sverige har ökat!

Vad har hon som kvinna för något positivt att säga om islam? Den nya sexlagen i afghanistan? Där familjer säljer bort sina 12-åriga döttrar till kåta äldre män?

Förstår din poäng fast, dokumentären gick ut på att visa att Danmark är främlingsfientligt inte att danska muslimer är terrorister.........
Citera
2009-09-03, 16:28
Medlem
glimmandes avatar
http://tv4play.se/?videoId=1.1181847

Här finns dokumentären. Har inte tittat igenom den än.

Hela upplägget verkar ju vara ett utfall av svensk von oben-attityd. Sticka till grannlandet och göra en klämmatilldom-dokumentär om hur omoraliska och rasistiska de är i jämförelse med det svenska goda.

Det är sådant här som får mig att undra vad som norrmän, finnar och danskar egentligen tycker om oss. Om de hade kommit hit och gjort skruvade dokumentärer som enbart går ut på att vi är sämre än dem hade jag ju blivit helt vansinnig på översitteriet. De borde med rätta känna lite liknande emot oss.
Citera
2009-09-03, 16:35
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Hela upplägget verkar ju vara ett utfall av svensk von oben-attityd. Sticka till grannlandet och göra en klämmatilldom-dokumentär om hur omoraliska och rasistiska de är i jämförelse med det svenska goda.

Det är sådant här som får mig att undra vad som norrmän, finnar och danskar egentligen tycker om oss. Om de hade kommit hit och gjort skruvade dokumentärer som enbart går ut på att vi är sämre än dem hade jag ju blivit helt vansinnig på översitteriet. De borde med rätta känna lite liknande emot oss.

De skrattar nog mest åt eländet, eftersom det inte krävs något geni för att se att samtliga av dessa länder har det bättre än vi. Sverige är i nuläget inte något föredöme.
Citera
2009-09-03, 16:46
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Är det bara jag som stör mig enormt på Sundströms arroganta & antiintellektuella attityd?
Citera
2009-09-03, 17:02
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Är det bara jag som stör mig enormt på Sundströms arroganta & antiintellektuella attityd?

Nej, man behöver knappast ens vara meningsmotståndare för att känna en direkt avsmak för henne.
Citera
2009-09-03, 17:36
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Vilken jävla fail att inte sätta en subtitle på dokumentären. Går ju inte att förstå ett ord av vad grötkäftarna säger.
Citera
2009-09-03, 17:57
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det finns ingen främlingsfientlighet i Danmark. Danmark är en sista utpost för hederlighet, frihet och demokrati.

Fyfan vad vackert skrivet. Jag har ny signatur.
Citera
2009-09-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Doe
Det som var synd är att "dokumentären" var alldeles för otroligt tunn. Hon bodde i Danmark i tre månader för att "uppleva Danmarks främlingsfientlighet" och det enda hon visade med dokumentären var egentligen mest en skildring av klyftorna mellan danskar och invandrare i Danmark. Men ta kameran till Rosengård med omnejd för fan och filma där istället! Skulle inte tro att det är så stor skillnad på Danmark och Sverige då.
Vadå, på tre månader visade hon igenom reportaget hur hon själv som svensk/korean "kände sig icke hemma i Danmark" och genom att lära sig danska skulle bli en del av gemenskapen, på tre månader!!??

Allting var väldigt fel vinklat och producerat som en amatör vilket gjorde att dokumentären förlorade sin kraft som "skildrar" ett främlingsfientligt land. Det kändes dessutom bisarrt när hon stod på torget och skrek ut "vem röstar på danske folkparti?!!"...Fan vad oseriöst och typiskt svenskt!!! Typiskt svenskt att man ska utmåla andra länder som "konstiga" "abnorma" gentemot politiska korrekta Sverige medan var och varannan svensk likväl är smygrassar och ser ner på sin invandrar granne eller medpassageraren som är från mellanöstern... Men här i Sverige pratar vi inte om det åh nej, istället riktar vi blicken mot Danmark. Det är typiskt självgoda Sverige!

Riktigt kass, usel, dåligt gjort av journalisten...var det allt som dom gjorde på tre månader?
Jag skämdes när hon gjorde det.

Hon gjorde precis den "dokumentären" man kunde förvänta sig. Så ofattbart vinklat och tillgjort. Tyvärr är nog detta bara en försmak av vad som kommer när vi närmar oss valet och säger väl en del av vilken "granskning" som väntar Sd.
Själv blev jag djupt imponerad av Danmark och danskarna.
Citera
2009-09-03, 20:00
Medlem
only humans avatar
Ett fiasko då hon inte upplevde mycket av den främlingsfientlighet som hon hade flyttat dit för. Ganska tråkigt program där en stor del av tiden gick åt för att visa Sundström drickandes kaffe/öl eller äta danska delikatesser.
Hon verkar inte klara av att ifrågasätta någon av schablonerna som gäller som sanna i Sverige. Patetiskt att hon hela tiden ska kalla människor och vissa partier för främlingsfientliga trots deras protester.
Läxan från Danmark verkar vara att inte debattera invandringspolitiken. Det hela blir mer och mer religion i Sverige där asylinvandringen framhålls som någonting väldigt fint som inte får ifrågasättas.
Citera
2009-09-03, 21:11
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillesnoppen
Hennes slutsats var väl att dom "främlingsfientliga" strömningarna/partierna i samhället ökade i takt med att man både i media och i politiken diskuterade invandringens faktiska problem...och det var nog inte så bra...

Ja det var sannerligen ett pinsamt dåligt tv program. Det stank verkligen 90 tal över hela skiten.

Idioten (Lena Sundström) är verkligen riktigt jäkla korkad. En valfri pk indoktrinerad högstadieelev hade gjort det bättre..På den nivån låg det.

Dessa pk hycklarna typ Lena Sundström borde flytta med hela sin familj till ett berikat bostadsområde. Dom borde sätta sina barn i en berikad skola. Sen så kan dom börja snacka.

Dessa pk hycklarna borde t.e.x låta en svensk familj som har blivit berikade med en massa grottmänniskor i sitt bostadsområde få komma till tals.
Men det kommer aldrig att ske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in