Det sjuka och högst ironiska i LS kritik mot Sverige är att hon faktiskt befinner sig här för att hon (med stor sannolikhet) skickades iväg från Korea för att hon liksom många adoptivbarn från Korea är "rasbastard", d.v.s. resultatet av förhållanden mellan amerikanska soldater stationerade i Korea och villiga koreanskor (varav ett icke obetydligt antal prostituerade). Se exempelvis denna bild på LS som jag tycker visar tydliga europeiska drag (
http://wwwc.aftonbladet.se/bocker/0508/29/lena2-391853-0_368.jpg)
Den som vill veta mer om den sorgliga bakgrundshistorien kan se gamla SVT-dokumentärer som t.ex. "En gång var jag korean". I Korea betraktas man inte som korean om inte båda föräldrarna är av koreanskt blod. Jag minns särskilt en scen ur en av dokumentärerna där en av adoptivbarnen, nu vuxen, konfronterade sin biologiska mormor och frågade varför de inte hade försökt ta hand om honom i Korea istället för att skicka honom till Sverige. "Men det hade ju aldrig fungerat. Du är ju inte korean!", utropar mormodern till sitt barnbarn som åtminstone jag tyckte såg 100% asiatisk ut.
LS har alltså som litet barn blivit utkastat från det rasistiska Korea och istället blivit omhändertagen i Sverige av omtänksamma etniska svenskar som tagit den lilla flickan till sig och nu helt och hållet betraktar henne som en svenska. Som tack spyr LS ur sig otidigheter om svenskar (och danskar) och anklagar oss för att vara smygrasister.
Riktigt sorgligt är vad det är.